G2A od teraz będzie płacić tantiemy twórcom gier

G2A od teraz będzie płacić tantiemy twórcom gier

Jeden z największych resellerów kluczy z grami na peceta, G2A, właśnie wprowadził zmianę zasad funkcjonowania świadczonych przez nich usług. Odtąd developerzy będą otrzymywać pieniądze za każdy ze sprzedanych za pomocą tej platformy produktów.

Twórcy gier będą otrzymywali maksimum 10% wartości odsprzedawanych gier.

Niedawno G2A wzbudziło niemałą dozę kontrowersji po tym, jak firma TinyBuild oskarżyła założoną przez Polaków firmę o straty w wysokości prawie pół miliona dolarów. Kopie gier  SpeedRunners, Party Hard i Punch Club sprzedane za pośrednictwem G2A nie dały wydawcom ani grosza. Ponadto istnieją zarzuty, że resellerzy oferują klucze zakupione za pomocą skradzionych kart kredytowych. Właśnie rzekomo dzięki takim praktykom, serwis może oferować klucze po tak atrakcyjnych cenach. Żaden z tych zarzutów nie został udowodniony ponad wszelką wątpliwość, ale jest to powszechnie panująca opinia.

Prezes tinyBuild uważa, że serwisy takie, jak G2A pomagają tworzyć "czarny rynek" gier video.

W odpowiedzi na powyższe zarzuty, G2A pragnie zaimplementować kilka rozwiązań, które w teorii mają od teraz sprzyjać wydawcom i developerom. Na początek, będą otrzymywać tantiemy w wysokości do 10% kwoty sprzedawanej na G2A pozycji. Od teraz twórcy gier będą także mieli dostęp do bazy danych G2A celem weryfikacji sprzedaży, ich ilości oraz dat transakcji. Pomoże to śledzić przebieg kupna i ewentualnie wykryć nielegalną aktywność. Użytkownicy G2A będą od teraz mogli udzielić dotacji bezpośrednio dla developerów na ich stronach produktów.


Punch Club - gra wydana przez tinyBuild, którą w okresie od stycznia do marca kupiło ponad 300 tyś. osób, ale na samym PC "spiraciło" milion kolejnych. Interesujące jest to, czy brane były pod uwagę klucze z G2A.

Wszystkie powyższe zmiany brzmią pozytywnie, jednak nierozwiązana nadal pozostaje kwestia autentyczność uprzednio dokonywanych przez resellerów transakcji, zanim klucze trafią na G2A. Przedstawiciele platformy dystrybucyjnej zamierzają zrobić wszystko w ich mocy, aby wykrywać i banować nielegalnie obracane dobra.

Za dwa tygodnie, te nowe środki bezpieczeństwa i udogodnienia wejdą w fazę testów, a oficjalnie mają być wprowadzone 29 lipca.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: G2A od teraz będzie płacić tantiemy twórcom gier

 0