Nvidia potwierdza: konsola Nintendo Switch korzysta z Tegry

Nvidia potwierdza: konsola Nintendo Switch korzysta z Tegry

Dzisiaj firma Nintendo oficjalnie zapowiedziała konsolę Switch, będącą wypadkową urządzenia stacjonarnego i handheldu. Choć wszystkie plotki wskazywały na wykorzystanie rozwiązań Nvidii, Japończycy nie zabrali głosu w tej sprawie. Swój wkład w tworzenie sprzętu potwierdziła za to sama Nvidia.

Dzięki wpisowi umieszczonemu na oficjalnym blogu Zielonych wiemy, że podstawę Nintendo Switch stanowi układ System-on-Chip z rodziny Tegra, łączący w sobie procesor typu ARM oraz kartę graficzną GeForce. Nvidia podpisuje się ponadto pod autorskim API o nazwie NVN, w którym powstawać będą wszystkie gry i aplikacje dla nadchodzącej hybrydy. Niestety informacje na temat użytego chipu są bardzo zdawkowe. Sprzętowa akceleracja dekodowania wideo, autorskie oprogramowanie wspierające efekty dźwiękowe i renderowanie grafiki, optymalizacja zużycia energii - to wszystko ogólniki.

Logika nakazuje sądzić, że Big N skorzystało z najnowszej dostępnej Tegry o nazwie kodowej Parker, wykorzystującej GPU w architekturze Pascal. Tym niemniej powszechnie wiadomo, że Japończycy niespecjalnie gonią za technologicznymi nowinkami - co w roli potencjalnego SoC ustawia także Tegrę X1 opartą na Maxwellu. Tak czy inaczej, obydwa te SoC są zauważalnie potężniejsze od układu graficznego zastosowanego w WiiU, więc poprawa jakości gier powinna być co najmniej zauważalna.

Konsola Nintendo Switch zadebiutuje w marcu 2017 roku. Cena ani dokładna data premiery nie zostały póki co ujawnione. Jako sprzęt zaliczany do ósmej generacji, Switch rywalizować będzie z Sony PlayStation 4 i Microsoft Xbox One. Trudno się jednak oprzeć wrażeniu, że producent celuje tutaj w zupełnie inną grupę docelową.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nvidia potwierdza: konsola Nintendo Switch korzysta z Tegry

 0