Procesory Skylake i Kaby Lake obsługują teraz Vulkan

Procesory Skylake i Kaby Lake obsługują teraz Vulkan

Biblioteka Vulkan to najpopularniejsze, poza DirectX 12, API do tworzenia grafiki trójwymiarowej w aplikacjach i grach. Wkrótce będzie ona także oficjalnie kompatybilna z procesorami szóstej i siódmej generacji Intela.

Gry i aplikacje, zarówno te konwencjonalne, jak i te pod Rzeczywistość Wirtualną będą współdziałać ze Skylake i Kaby Lake oraz zintegrowanym układem graficznym Intel HD Graphics 505 w procesorach Pentium Apollo Lake. Spekuluje się, że wprowadzenie obsługi Vulkana otworzy furtkę do aplikacji w środowisku VR na nim bazujących. Będzie to szczególnie istotne w przypadku nadchodzących zestawów do Rzeczywistości Wirtualnej w standardzie Windows Holographic pod Windows 10. Sam John Carmack z Oculusa był pełen podziwu względem tego, ile dzięki Vulkanowi udało się mu i programistom z jego firmy zaoszczędzić w kwestii zużycia CPU przy tworzeniu gier VR na PC i Androida.

Firma Valve, właściciel Steam, preferuje Vulkan od DirectX 12. Z API Khronos Group korzystają także niektóre topowe smartfony, jak Samsung Galaxy S7.

Firmy AMD i Nvidia już wcześniej udostępniły sterowniki wprowadzające kompatybilność z API Khronos Group, jednak miały one reputację wyjątkowo niestabilnych i funkcjonowały jedynie w wersji beta. Od teraz, dzięki Intelowi zyskują one oficjalne wsparcie. Jakie będą tego korzyści? Technologia Vulkan, będąca oprogramowaniem typu open-source, używa mniej zasobów, usprawnia wydajność nawet na mniej potężnym sprzęcie oraz umożliwi łatwą konwersję gier z DirectX 12. Portowanie gier na poprzednika Vulkana, OpenGL, uznawane było za zajęcie czasochłonne. Poza tym, nie należy zapominać o PS4 i Nintendo Switch, które również są kompatybilne z Vulkanem (Xbox One używa DX12), co też powinno przełożyć się na jeszcze sprawniejsze konwertowanie gier multiplatformowych z PC na konsole.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Procesory Skylake i Kaby Lake obsługują teraz Vulkan

 0