Rynek smartwatchy urósł czy zmalał w trzecim kwartale 2016 roku?

Rynek smartwatchy urósł czy zmalał w trzecim kwartale 2016 roku?

Firma analityczna International Data Corporation (IDC) ujawniła, że w trzecim kwartale 2016 roku na całym świecie sprzedano 2,7 mln smartwatchy. Z drugiej strony inna firma – Canalys – twierdzi, że liczba ta wynosi 6,1 mln urządzeń.

Według IDC w trzecim kwartale 2016 roku sprzedano 2,7 mln inteligentnych zegarków. Jest to spadek o 51,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, kiedy to kupiliśmy w sumie 5,6 mln urządzeń. Z kolei inna firma analityczna – Canalys – twierdzi, że w trzecim kwartale sprzedano na całym świecie 6,1 mln smartwatchy i jest to wzrost rok do roku o 60%.

Chociaż obie firmy znacząco różnią się w swoich szacunkach, to zgadzają się co do jednego – liderem rynku jest Apple. Według Canalys firma z Cupertino kontroluje 45,6% sprzedaży zegarków (2,8 mln urządzeń), a według IDC 41,3% rynku (1,1 mln urządzeń). Różnice są także wśród pozostałych producentów z pierwszej piątki. IDC na kolejnych miejscach umieszcza odpowiednio: Garmina, Samsunga, Lenovo i Pebble. Z kolei Canalys utrzymuje, że drugim producentem smartwatchy jest Samsung, a kolejne lokaty zajmują: Fitbit, Garmin i Pebble.

Na ten moment trudno określić, która z firm analitycznych jest bliżej prawdy. Rozbieżności między nimi są bardzo duże i dopiero wyniki finansowe poszczególnych producentów rzucą więcej światła na rynek smartwatchy.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Mobile

Pokaż / Dodaj komentarze do: Rynek smartwatchy urósł czy zmalał w trzecim kwartale 2016 roku?

 0