Widzimy, że używasz oprogramowania blokującego reklamy, które są wyłącznym źródłem utrzymania serwisu ITHardware.pl. To dzięki nim opłacamy hosting i kupujemy sprzęt pomiarowy. Gwarantujemy Ci, że nie uświadczysz żadnych wyskakujących okienek ani banerów zasłaniających treść. Wesprzyj nas i wyłącz swój AdBlocker!

Szef Xbox - Scorpio będzie kosztować tyle co konsola, nie PC

Tagi: Microsoft, Xbox One, konsole, 4K, HDR, UHD
Dodano: 09 Grudzień 2016, 10:18, przez: Jakub Krawczyński
Przeczytano: 3,131, komentarzy: 0, Żródło: AusGamers, opr. własne

Phil Spencer w niedawnym wywiadzie dla AusGamers wyjawił, że nadchodząca konsola Microsoftu nie będzie rywalizować cenowo z high-endowymi PCtami.

W pewnym sensie Spencer tak naprawdę potwierdził i umocnił już wcześniej wyrażone stanowisko na ten temat. Pod koniec września szef marki Xbox zapowiedział, że Scorpio nie pobije żadnych rekordów cenowych.

Zważywszy na cenę startową PlayStation 4 Pro - 400 dolarów i fakt późniejszej premiery o rok Scorpio, należałoby się spodziewać, że nowy sprzęt Microsoftu będzie kosztował w granicach od 400 do 500 dolarów. Amerykańska firma na pewno może mieć punkt odniesienia w fiasku Steam Machines - komputerów PC o zamkniętej konfiguracji z preinstalowanym systemem SteamOS, z ceną wahającą się od 400-500 do nawet 5000-6000 dolarów. Nie zyskały one jednak przewidywanej popularności.

Project Scorpio wyceniony jak konsola, nie PC

Teoretyczna moc obliczeniowa Scorpio to 6 teraflops, przy 4,3 teraflops PS4 Pro - jednak Scorpio ma również posiadać nie tylko potężniejszy układ graficzny, lecz także o 4 GB ram więcej - 12, a także znacznie większą przepustowość pamięci - 320 GB / s (PS4 Pro - 218 GB / s). Nie wiadomo na ile reszta podzespołów przełożyłaby się na cenę, gdyż w tym momencie znana jest liczba teraflopsów, przepustowość pamięci a prototypowy przekrój płyty głównej sugeruje 12 GB RAM.

Spencer w wywiadzie z australijskim portalem podkreślał także, że przy tworzeniu Scorpio najważniejsze było odpowiednie wyważenie poszczególnych komponentów. Szef marki Xbox również wyjawił, że Scorpio będzie kompatybilne z technologią VR, ale Wirtualna Rzeczywistość nie jest głównym elementem wizji tej konsoli.

Project Scorpio ukaże się  pod koniec 2017 roku, będzie wspierać natywne rozdzielczości 4K w grach, które już w tym momencie są optymalizowane i oficjalnie zapowiadane na tę platformę.

Oceń artykuł:
(Głosów: 0)

NAPISZ KOMENTARZ