Wszystko co powinieneś/aś wiedzieć o technologii HDR w gamingu

Wszystko co powinieneś/aś wiedzieć o technologii HDR w gamingu

Pozostaje pytanie, jak to wszystko wygląda w akcji. I jest z nim związany największy marketingowy problem HDR, wszak nie da się przedstawić szerokiego zakresu dynamiki na standardowym wyświetlaczu. To trochę tak, jak z monitorami o podbitej częstotliwości odświeżania, których działania nie można zilustrować na klasycznym panelu 60 Hz bez naciąganych porównań w zwolnionym tempie. Postanowiłem improwizować. Gears of War 4 na Xbox One S posiada ciekawą funkcję symultanicznego wyświetlania obrazu HDR oraz SDR - lewa strona ekranu renderowana jest w szerokim zakresie dynamiki a prawa w zakresie standardowym. Używając telewizora Samsung UE43KS7500 i aparatu fotograficznego Sony HX90 wykonałem szereg zdjęć. Fotografie nie zostały dotknięte jakąkolwiek postprodukcją poza przeskalowaniem do niższej rozdzielczości. Galeria znajduje się poniżej.

Oczywiście każde ze zdjęć należy traktować poglądowo, skupiając się bardziej na różnicach aniżeli bezwzględnej analizie prezentacji.

Gears of War 4 XOS HDR

Gears of War 4 XOS HDR

Gears of War 4 XOS HDR

Gears of War 4 XOS HDR

Gears of War 4 XOS HDR

Gears of War 4 XOS HDR

Gears of War 4 XOS HDR

Piotr Urbaniak
Piotr Urbaniak Redaktor naczelny

Student informatyki, niekoronowany król ITHardware.pl ;)

Zgłoś autorowi błąd na stronie

Komentarze