AKTUALIZACJA: Epic przyznaje się do błędu i obiecuje naprawić obciążający procesor Games Launcher

AKTUALIZACJA: Epic przyznaje się do błędu i obiecuje naprawić obciążający procesor Games Launcher

AKTUALIZACJA:

Epic właśnie oświadczyło, że udostępniona została aktualizacja, która nie jest co prawda wersją ostateczną, ale powinna u większości wyeliminować problem z obciążaniem procesora.

------------------------------------------------

Kilka dni temu w sieci zawrzało, gdy użytkownicy wykryli, że program Epic Games Launcher sprawia wiele problemów użytkownikom, pożerając zbyt wiele zasobów procesora, niż by to mogło wynikać z zadań wykonywanych przez aplikację. Nie miało żadnego znaczenia, czy aplikacja była na pierwszym planie, czy też była ukryta i widoczna jedynie w menedżerze zadań, w każdym ze scenariuszy program obciążał procesor, w niektórych przypadkach znacznie podnosząc jego temperatury. Problem ten został poruszony początkowo jedynie przez użytkowników AMD, którzy w aplikacji upatrywali problemu przegrzewania się ich procesorów, jednak po chwili również i użytkownicy Intela oznajmili, że problem występuje również w ich systemach. Epic Games, firma odpowiedzialna za program do uruchamiania gier z ich sklepu, przyznała, że faktycznie aplikacja działa wadliwie i trzeba poczekać na aktualizację.

Epic przyznało, że Epic Games Launcher nie działa jak powinien i przygotowuje poprawkę. Co jednak z dużą ilością wysyłanych przez program danych? Tego już firma nie skomentowała.

Problem z aplikacją zgłosiło wielu użytkowników Reddit, co zostało później podjęte i potwierdzone przez redakcję Hot Hardware. Okazało się, że aplikacja wykorzystuje sporo zasobów procesora, nawet jeśli działa tylko w tle, a jej zadaniem jest tylko uruchamianie gier. Użytkownicy zgłaszali, że program podnosi temperaturę niektórych Ryzenów nawet o 20oC i to zanim w ogóle uruchomi grę. Szybko wykryto, że aplikacja zwiększa wykorzystanie niektórych wątków procesora, co wpływa na ogólną temperaturę całego układu. 

Sergiy Galyonkin, deweloper stojący za Epic Game Launcher, potwierdził, że jego zespół już zidentyfikował problem i wdrożył poprawkę, która jest obecnie testowana. Podczas analizy działania aplikacji, wykryto również, że Epic Games Launcher wysyła kilkanaście razy więcej danych, niż inne tego typu programy. Niestety Epic nie skomentowało tej sprawy, skupiając się wyłącznie na naprawie obciążenia procesorów. Nie wiadomo, kiedy poprawka zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AKTUALIZACJA: Epic przyznaje się do błędu i obiecuje naprawić obciążający procesor Games Launcher

 0