Z racji tego, że technologie AMD FSR i NVIDIA DLSS są teraz dostępne w wielu pokrywających się tytułach, łatwiej jest porównać jakość i wydajność tych konkurencyjnych rozwiązań. Hardware Unboxed podjęło się tego wyzwania, porównując setki zdjęć i filmów w 26 grach i tym samym ustaliło zwycięzcę.
Metodologia Hardware Unboxed
Testy Hardware Unboxed obejmowały dwa profile: Wydajność i Jakość oraz dwie rozdzielczości: 4K i 1440p. Jak okazało się w trakcie testów obie techniki upscalingu oferują prawie taką samą wydajność, więc zdecydowano, że materiał koncentrować będzie się na jakości obrazu, a nie liczbie klatek na sekundę. Ponadto nie użyto żadnych modów DLL, aby pokazać jakość w oficjalnie wspieranych tytułach.
Hardware Unboxed podjęło się wyzwania, porównując AMD FSR i NVIDIA DLSS w 26 grach i tym samym ustaliło zwycięzcę.
Hardware Unboxed zdecydowało się na wykorzystanie 5-punktowej skali. Trzy plusy wskazują, że istnieje duża przewaga technologii nad konkurencją. Pojedynczy lub dwa plusy wskazują niewielką lub umiarkowaną przewagę, a remis oznacza, że gracze mogą korzystać z dowolnej technologii w zależności od swoich preferencji, ponieważ nie oczekuje się żadnej różnicy w jakości.
DLSS zdecydowanym wygranym
Co zaskakujące, żadna z 26 gier nie wykazała przewagi FSR nad DLSS. Tej technologii udało się uzyskać remis tylko w 8 porównaniach na 104. Co więcej, NVIDIA DLSS ma wyraźną przewagę w trybie Performance, który jest renderowany w niższej rozdzielczości (skala 2x) w porównaniu z trybem Quality (skala 1,5x).
Chociaż nie ma wątpliwości, że AMD FSR przegrało tę batalię, to wciąż trzeba pamiętać o jednej istotnej przewadze tej technologii. Działa ona bowiem ze wszystkimi nowoczesnymi kartami graficznymi, co nie ma miejsca w przypadku NVIDIA DLSS. AMD FSR jest obsługiwane przez budżetowe, a nawet zintegrowane GPU, podczas gdy NVIDIA DLSS jest obsługiwane tylko przez karty RTX. Co więcej, nowsza wersja DLSS (DLss 3) z Frame Generation jest dostępna tylko dla karty z serii RTX 40. Jednocześnie AMD obiecuje wspierać co najmniej dwie generacje procesorów graficznych Radeon w nadchodzącym FSR 3, który powinien zawierać podobną technologię zwiększania liczby klatek na sekundę.
Niestety to porównanie nie objęło trzeciej technologii upskalowania, czyli Intel XeSS, ale powód jest dość oczywisty. Ta wciąż obsługiwana jest przez relatywnie małą liczbę tytułów, ale z pewnością Intel będzie starał się nadrabiać straty w nadchodzących miesiącach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD FSR 2 kontra NVIDIA DLSS 2. Niekwestionowany zwycięzca wyłoniony po testach w 26 grach