Problem niedoborów elementów elektronicznych jest widoczny już niemal u każdego producenta samochodów, a najnowszym tego przejawem jest usunięcie z samochodów BMW funkcji dotykowego ekranu.
BMW usuwa funkcję ekranu dotykowego z systemów informacyjno-rozrywkowych w niektórych swoich pojazdach ze względu na trwający niedobór chipów. Modele, których dotyczy ten problem, oczywiście nadal będą wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy, ale trzeba będzie nim sterować za pomocą kontrolera iDrive znajdującego się na konsoli środkowej. Oznacza to, że użytkownicy poczują się w swoim samochodzie jakby cofnęli się nieco w czasie, gdy ekrany dotykowe nie były dostępne niemal w każdym aucie.
BMW będzie sprzedawać auta bez ekranów dotykowych, dając "aż" 500 USD rekompensaty. To efekt braków na rynku półprzewodników.
Wiadomość o zmianie po raz pierwszy pojawiła się na forum miłośników BMW Bimmerfest, a zmiana ma być widoczna w następujących modelach:
- Seria G20 3
- G22 / G23 Seria 4 coupe i kabriolety
- G26 serii 4 Gran Coupe (z wyjątkiem i4)
- G29 Z4
- X5, X6 i X7 (wszystkie warianty)
Auta, których dotyczy problem, będą opatrzone kodem opcji 6UY "Usunięcie ekranu dotykowego", a kupujący będą musieli podpisać formularz, że są świadomi braków w funkcjonalności i zgadzają się na 500 USD rekompensaty za niedogodności.
Producent samochodów potwierdził tę wiadomość i dodał: "Środek ten jest wynikiem problemów związanych z łańcuchem dostaw w całej branży, które wpływają na produkcję motoryzacyjną na całym świecie i powodują ograniczenia w dostępności niektórych funkcji lub opcji". Wielu użytkowników z pewnością będzie kręcić nosem i wydając spore kwoty na auta klasy premium, raczej nie będą łatwo się godzić na konieczność analogowego poruszania się po menu. Nie da się ukryć, że w tej klasie pojazdów 500 USD to niewielka rekompensata.
Zobacz także:
- Intel wyłącza obsługę DirectX 12 w iGPU procesorów Core czwartej generacji
- Gwałtownie spada popyt na budżetowe procesory do laptopów. To najgorszy kwartał w historii
- Wyciekły ceny i wczesne testy Intel Core i5-12400F. Wydajność na poziomie popularnego Ryzena
Pokaż / Dodaj komentarze do: BMW usuwa ekrany dotykowe w nowych samochodach i daje śmieszną rekompensatę. To efekt braków...