Chiny liderem produkcji akumulatorów do EV. BYD wyprzedziło LG Energy

Chiny liderem produkcji akumulatorów do EV. BYD wyprzedziło LG Energy

Chińscy producenci akumulatorów wyprzedzają już firmy, które tradycyjnie kojarzyły się z tą branżą. Pierwsze miejsce z ogromną przewagą ciągle zajmuje CATL, ale BYD udało się wyprzedzić LG Energy, które do tej pory zajmowało drugie miejsce, osiągając już ponad 16% udziału.

Sytuacja na rynku baterii się dynamicznie zmienia, a niegdyś najwięksi producenci baterii do samochodów elektrycznych coraz częściej znajdują się w cieniu chińskich producentów. Numerem jeden jest od dłuższego czasu CATL, który przy produkcji 13,3 GWh w lipcu posiada 33,5% rynku. Według SNE Energy nastąpiła jednak zmiana na drugiej pozycji zestawienia. W lipcu chińskie BYD wyprodukowało akumulatory o mocy 6,4 GWh, co daje 16,2% udziału w rynku. To prawie o połowę więcej niż trzecie teraz LG Energy z 4,4 GWh i 11% udziałem.

Chińscy producenci akumulatorów - CATL i BYD - zajmują dwa pierwsze miejsca pod względem ogólnej wyprodukowanej pojemności.

Panasonic, kolejna firma, która od dawna znajduje się w branży akumulatorów, znajduje się dopiero na 4. miejscu z 2,9 GWh i 7,2% udziałem w rynku. Choć Panasonic dostarcza baterie do Tesli i mogłoby się wydawać, że firma ta posiada dużą część rynku, to należy pamiętać, że amerykański producent w wielu swoich samochodach elektrycznych stosuje akumulatory innych producentów - również chińskich CATL i BYD, choć takie egzemplarze są przeznaczane głównie na rynek chiński.

SK On zamyka pierwszą piątkę z 2,4 GWh i 6,0% udziałem. Na pozostałych miejscach w pierwszej dziesiątce znajdują się CALB, Samsung, Guoxuan/Gotion, Sunwoda i Svolt Energy. Pozostałe 8,5% rynku zajmują inne mniejsze firmy.

Skok BYD uwidacznia wzrost popytu na samochody elektryczne tego producenta, ponieważ BYD produkuje akumulatory głównie dla siebie. BYD sprzedał 162 530 i 174 915 pojazdów NEV (New Energy Vehicle) odpowiednio w lipcu i sierpniu. Firma ma obecnie zaległości w wysokości 700 000 zamówień, a obecny czas oczekiwania konsumentów na dostawę wynosi 4-5 miesięcy.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Chiny liderem produkcji akumulatorów do EV. BYD wyprzedziło LG Energy

 0