Coraz więcej młodzieży rezygnuje z Facebooka na rzecz innych platform

Coraz więcej młodzieży rezygnuje z Facebooka na rzecz innych platform

Według badań przeprowadzonych przez Pew Research Center coraz więcej młodzieży odchodzi z Facebooka, przerzucając się na inne platformy jak Instagram czy Snapchat.

Zaledwie 51% młodych amerykańskich respondentów w wieku z przedziału 13 - 17 lat, przyznało się do korzystania z Facebooka. Jest to ogromny spadek w porównaniu do 71% osiągniętych w 2015 roku, kiedy to Facebook był najważniejszą tego typu platformą. W tym roku notowania Facebooka drastycznie spadają, widać jednocześnie wzrost zainteresowania innymi portalami. Do korzystania z YouTube przyznało się dużo więcej młodzieży, bo aż 85%. Instagram przyciągnął do siebie 72% osób, podczas gdy Snapchata używa 69% badanych. Podczas poprzedniego badania liczby te były znacznie niższe - 52% nastolatków korzystało z Instagrama i 41% ze Snapchata. Youtube nie pojawił się w ankiecie z 2015 roku. Korzystanie z Facebooka widać w wyższym stopniu u młodzieży, których rodziny mają niższe dochody. Zaledwie 36% dzieci osób bardziej zamożnych przyznaje się do korzystania z tej platformy.

Facebook traci na popularności wśród młodszych użytkowników, ale wciąż jest to największa platforma społecznościowa, skupiająca ponad 2,2 miliarda ludzi

Na pytanie, która platforma jest najpopularniejsza, zaledwie 10% nastolatków wskazuje Facebooka. Największą popularnością cieszy się Snapchat, który wskazało 35% ankietowanych, 32% głosowało na YouTube, a na trzecim miejscu z wynikiem 15% uplasował się Instagram, którego właścicielem jest Facebook. Widać tu interesujący podział zależny od płci. Dziewczęta najchętniej korzystają ze Snapchata, podczas gdy płeć przeciwna wybiera Youtube. To nie pierwsze badania pokazujące, że młodzież opuszcza Facebooka. W lutym tego roku badania firmy eMarketer pokazały, że platformę opuściło 9,9% amerykańskich użytkowników w wieku 12 - 17 lat i jest to trzy razy więcej niż firma przewidywała w sierpniu 2017 roku. Takie demograficzne zróżnicowanie może być dla Facebooka większym zagrożeniem, niż skandale z przekazywaniem danych użytkowników.

Komentarze do: Coraz więcej młodzieży rezygnuje z Facebooka na rzecz innych platform