Wraz z oficjalną premierą silnika Unreal Engine 5, Epic Games udostępniło darmową próbkę projektu o nazwie „City Sample”. To w zasadzie miasto z demo Matrix Awakens, ale z usuniętymi wszystkimi elementami charakterystycznymi dla Matrixa. Jest to więc kompletne środowisko miejskie, z drogami, budynkami, samochodami, autostradami, roślinami ozdobnymi, a nawet tłumami ludzi generowanymi proceduralnie przez oprogramowanie Metahuman firmy Epic.
Ten projekt stanowił podstawę technologicznego dema, w którym generyczna postać z Unreal Engine lata po mieście z dużą prędkością, wykorzystując auta do siania zniszczenia, opartego na fizyce. Sam twórca dema, volod (artysta techniczny z rumuńskiej grupy outsourcingowej Amber Studio), bezpośrednio porównuje postać do Supermana i patrząc na jej możliwości, coś jej na rzeczy. Dzięki dynamicznemu systemowi skalowania LOD w Unreal Engine 5, znanemu jako Nanite, postać może przemieszczać się po mieście z zawrotną prędkością bez widocznej utraty szczegółów. Trzeba przyznać, że wygląda to imponująco.
Autor, volod, bezpośrednio porównuje postać z dema do Supermana i patrząc na jej możliwości, coś jej na rzeczy.
Update: We will be attempting to turn this tech demo into an actual game (no association with the Superman I.P). If you are an experienced concept artist, musician, 3D character, or UE4 environment artist and would like to join along for the ride in your spare time, message me. pic.twitter.com/X0dcJoDPHO
— 𝕧𝕠𝕝𝕠𝕕▿ (@volodXYZ) April 8, 2022
Po tym, jak tweet wzbudził duże zainteresowanie (obecnie ma 24,5 tys. polubień), volod ogłosił, że zamierza na jego bazie stworzyć prawdziwą grę. Oczywiście to dopiero początek drogi i to nie tylko pod względem technicznym. Na chwilę obecną jest to bowiem bardzo skromny szkielet rozgrywki i nic więcej.
Podczas gdy wbudowane assety Unreal Engine 5 stanowiły większość tego, co widzimy w demie, volod szybko odpowiedział krytykom na Twitterze, podkreślając, że wyświetlany układ miasta nie jest w standardowym układem City Sample, ale stworzonym przez niego. Nie zmienia to jednak faktu, że prawie wszystkie assety należą do Epic. Podobnie jak animacje postaci bohatera nie są autorskie i pochodzą z zasobów Unreal Engine Marketplace firmy Indie-us Games.
The #UE5 CitySample told me that it wants to turn into a #Superman game when it grows up...#IndieGameDev #gamedev #games pic.twitter.com/7BwAOt3KVF
— 𝕧𝕠𝕝𝕠𝕕▿ (@volodXYZ) April 6, 2022
Mimo to Amber Games to doświadczone studio, które ma na koncie projektów. Co więcej, być może pomysłem zainteresuje się większy wydawca, który wesprze dewelopera własnymi zasobami i w końcu doczekamy się dobrej gry o Supermanie?
Zobacz także:
- Facebook usuwa profile atakujące Polaków. Kto odpowiada za szerzenie dezinformacji?
- YouTube ma spory problem. Pomoże eksperymentalne narzędzie?
- Samsung Galaxy Watch 5 dostanie coś, co wyróżni go na tle innych smartwatchy
Pokaż / Dodaj komentarze do: Demo technologiczne Superman na bazie UE5 jest tak dobre, że może powstanie pełnoprawna gra