Dolmen to pierwsza gra ze wsparciem dla Intel XeSS. Premiera jeszcze w tym tygodniu

Dolmen to pierwsza gra ze wsparciem dla Intel XeSS. Premiera jeszcze w tym tygodniu

Poznaliśmy datę premiery technologii Intel Xess. Przy okazji ujawniono pierwszą grę, która wspierać będzie technikę Xe Super Sampling i okazuje się, że jest to tytuł, który oferować ma obsługę także konkurencyjnych rozwiązań w ramach super samplingu, co pozwoli na łatwe porównania. 

W wywiadzie dla Wccftech twórcy nadchodzącego RPG akcji „Dolmen” potwierdzili, że ich gra będzie obsługiwać technologię Intel Xe Super Sampling w momencie premiery. Przy okazji Kiev Martins, który jest producentem w Massive Work Studio, potwierdził, że Dolmen będzie pierwszą grą obsługującą wszystkie trzy główne technologie superpróbkowania: AMD FSR (w wersji 1.0, ale twórcy potwierdzają, że gra wkrótce otrzyma upgrade do 2.0), NVIDIA DLSS i Intel XeSS.

W wywiadzie dla Wccftech twórcy nadchodzącego RPG akcji „Dolmen” potwierdzili, że ich gra będzie obsługiwać technologię Intel Xe Super Sampling w momencie premiery.

Gra ma zostać wypuszczona już 20 maja, czyli w najbliższy piątek. Tego samego dnia Dolmen otrzyma łatkę dnia 0, która będzie zawierać obsługę Intel XeSS, stając się pierwszą grą ze wsparciem dla tej techniki. Premiera Intel XeSS miała nastąpić zaledwie 8 dni po tym, jak AMD wprowadziło technologię FSR 2.0, obie uważane za pretendentów do zdetronizowania NVIDIA DLSS, gdy tylko otrzymają szersze wsparcie. AMD FSR 2.0 i Intel XeSS stawiają również na podejście open-source, w odróżnieniu od NVIDIA DLSS.

Intel potwierdził, że XeSS będzie miał jeden zunifikowany interfejs API, z którego mogą korzystać twórcy gier, ale technologia będzie obsługiwać różne techniki akceleracji. XeSS może być przyspieszany przez rdzenie XMX, który jest nowym rodzajem rdzenia dostępnego z procesorami graficznymi Intel lub alternatywnie przez instrukcję DP4a, wspieraną przez znacznie szerszy ekosystem, w tym AMD i NVIDIA.

Jak dotąd Intel twierdził, że ​​wymagana jest obsługa instrukcji XMX i DP4a, co oznaczało, że architektury takie jak NVIDIA Maxwell nie będą mogły obsłużyć Xess. Co ciekawe jednak, w nowym opisie na oficjalnej stronie czytamy, że wymagany jest tylko Shader Model 6.4, który jest wspierany przez architekturę Maxwell. Nie wiemy jednak, czy Intel obniżył wymagania, czy też akceleracja DP4a jest opcjonalna. 

Wracając do gry Dolmen, ta pojawi się na obecnej i poprzedniej generacji konsol, a także na komputerach PC. Grę można kupić na Steam za 179,99 zł. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Dolmen to pierwsza gra ze wsparciem dla Intel XeSS. Premiera jeszcze w tym tygodniu

 0