Elektryczny RAM 1500 REV zaoferuje akumulator o pojemności do 229 kWh i imponujący zasięg

Elektryczny RAM 1500 REV zaoferuje akumulator o pojemności do 229 kWh i imponujący zasięg

Koncern motoryzacyjny Stellantis zaprezentował samochód RAM 1500 REV, który ma trafić na coraz popularniejszy rynek elektrycznych pickupów. Nowość będzie miała zasięg ponad 800 km, co jest możliwe dzięki gigantycznej baterii o pojemności 229 kWh.

W USA szczególnie popularne są pickupy, a zainteresowanie elektrycznymi wersjami jest ogromne. Większość producentów nie nadąża z produkcją, a zamówienia przedpremierowe na dziesiątki, a czasem setki tysięcy egzemplarzy są codziennością. Warto jednak zaznaczyć, że w 2023 roku w USA zostanie sprzedanych mniej niż 2 miliony pickupów, a pomimo że elektryczne pickupy (z wyjątkiem Tesli Cybertruck) stanowią dolne dziesiątki procent rynku, ich faktyczna sprzedaż jest niewielka ze względu na brak wystarczającej ilości produkowanych pojazdów. Koncern Stellantis również planuje wejść na ten rynek z nowym modelem RAM 1500 REV, który ma być kolejnym elektrycznym modelem marki. Choć nowy model jest bardziej ucywilizowany w porównaniu z oryginalnym konceptem, to jego specyfikacje wciąż są interesujące dla potencjalnych nabywców.

Ram 1500 REV ma zapewnić klientom najlepszą w branży kombinację zasięgu, holowania, ładowności i czasu ładowania.

Model RAM 1500 REV będzie wyposażony w dwa silniki o mocy maksymalnej 654 KM (488 kW) oraz 841 Nm momentu obrotowego. W celu zaoszczędzenia energii, podczas korzystania z odpowiednich warunków, samochód będzie miał możliwość odłączenia napędu przedniej osi. Mimo że wiele osób kojarzy samochody elektryczne z mniejszą ładownością i niemożnością holowania ciężkich przyczep, RAM obiecuje ładowność do 1 225 kg oraz możliwość holowania przyczepy o masie do 6 350 kg. Przyspieszenie od 0 do 60 mph (96 km/h) ma wynosić 4,4 sekundy.

Samochód może być wyposażony w ogromny pakiet baterii o pojemności 229kWh (szacunkowo ważący między 1,3 a 1,5 tony). To powinno dać autu zasięg 500 mil (nieco ponad 800 km). Jednak będzie też standardowy pakiet baterii o pojemności 168 kWh (szacunkowo od 0,95 do 1,1 tony), który powinien dać autu zasięg 350 mil (ponad 560 km). Bateria pracuje z napięciem 800V i obsługuje ładowanie 350kW. W ciągu 10 minut takiego ładowania zasięg samochodu powinien wzrosnąć o 110 mil (177 km). Bazując na powyższych danych, producent szacuje zużycie na jakieś 29 do 33 kWh/100 km.

RAM 1500 REV oferuje również funkcję ładowania V2H i V2G, co oznacza, że samochód może zasilać dom lub sieć energetyczną, co przyczynia się do stabilizacji systemu energetycznego, a nawet przynosić dochody ze sprzedaży energii. Pojazd jest wyposażony w gniazda o mocy 7.2kW oraz 3.6kW, znajdujące się odpowiednio w kadłubie oraz przednim przedziale bagażowym zwanym "frunk", który oferuje dodatkowe 425 litrów objętości na bagaż.

Niestety, jak to często bywa w przypadku samochodów elektrycznych, nie ma co liczyć na szybką dostępność produktu. RAM 1500 REV będzie dostępny dopiero pod koniec 2024 roku, a zamówienia przedpremierowe zostały szybko wyprzedane, co stanowi potwierdzenie dużej popularności tego typu pojazdów. Pytanie jednak, czy producent będzie w stanie sprostać ogromnemu zapotrzebowaniu na ten samochód.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Elektryczny RAM 1500 REV zaoferuje akumulator o pojemności do 229 kWh i imponujący zasięg

 0