Epic RealityScan pozwala wykorzystać telefon do przenoszenia obiektów do świata wirtualnego w 3D

Epic RealityScan pozwala wykorzystać telefon do przenoszenia obiektów do świata wirtualnego w 3D

Epic Games zaprezentowało nową aplikację RealityScan, która skanuje obiekty w świecie rzeczywistym i zamienia je w obiekty 3D w świecie wirtualnym. Na filmie opublikowanym przez Epic widać kobietę, która za pomocą iPhone'a robi zdjęcia swojego krzesła pod różnymi kątami. Po uchwyceniu go jako obiektu 3D w telefonie, kobieta jest w stanie manipulować obrazem, zmieniając na przykład kolor obiektu.

"RealityCapture to najnowocześniejsze oprogramowanie fotogrametryczne, zdolne do rekonstrukcji obiektów i scen dowolnego rozmiaru na podstawie zdjęć lub skanów laserowych, dające skany 3D o niezrównanej dokładności i jakości siatki, z prędkością wielokrotnie większą niż konkurencyjne oprogramowanie. Aplikacja RealityScan, będąca obecnie w ograniczonej wersji beta, wykorzystuje to, co ludzie kochają w RealityCapture - szybkie i łatwe skanowanie 3D" - opisuje aplikację Epic.

RealityScan skanuje obiekty w świecie rzeczywistym i zamienia je w obiekty 3D w świecie wirtualnym. Wystarczy do tego zwykły smartfon.

Firma dodaje: "Przechwytywanie zasobów świata rzeczywistego na potrzeby cyfrowych doświadczeń było tradycyjnie skomplikowane, techniczne i pracochłonne - ale teraz jest to tak proste, jak odblokowanie smartfona." Firma Epic twierdzi, że przeprowadzi użytkownika przez cały proces, korzystając z informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym i wskazówek AR. Jak mówi firma Epic: "Dzięki temu, niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym profesjonalistą, czy dopiero zaczynasz, możesz uwieczniać otaczający Cię świat w dowolnym miejscu i czasie."

Po przechwyceniu zdjęć na telefonie, realistyczny model jest tworzony niemal natychmiast dzięki temu, co Epic nazywa "najszybszym oprogramowaniem fotogrametrycznym na rynku." Gotowe obrazy są przesyłane do serwisu Sketchfab. Ta ostatnia to platforma, która pozwala użytkownikom zarządzać wszystkimi zasobami 3D i AR, dając możliwość publikowania, udostępniania i sprzedawania treści AR, 3D i VR.

Aplikacja została stworzona przy użyciu technologii Capturing Reality, firmy przejętej przez Epic w zeszłym roku. Współzałożyciel Capturing Reality, Michal Jančošek, powiedział: "RealityScan to pierwszy krok na naszej drodze do udostępnienia skanowania 3D wszystkim twórcom. Wierzymy, że to narzędzie pomoże ludziom o różnych umiejętnościach lepiej zrozumieć podstawowe zasady skanowania, wypełniając lukę między początkującymi a profesjonalistami. Cieszymy się, że możemy rozwijać aplikację w oparciu o opinie społeczności i wprowadzać nowe funkcje w miarę zbliżania się do pełnej wersji." Obrazy zeskanowane przez aplikację mogą być używane jako obiekty AR przed obrazami świata rzeczywistego. Zeskanowane przedmioty można również dodawać do gier wideo wykorzystujących silnik Unreal Engine firmy Epic. RealityScan będzie dostępny dla systemu iOS wiosną tego roku, a dla użytkowników Androida później w 2022 r.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Epic RealityScan pozwala wykorzystać telefon do przenoszenia obiektów do świata wirtualnego w 3D

 0