Gry Xbox Series X Optimized oferować będą 4K, 120 kl./s i ray tracing

Gry Xbox Series X Optimized oferować będą 4K, 120 kl./s i ray tracing

Microsoft wystartował z nową serią prezentacji o nazwie Xbox 20/20, wczoraj wyemitowano jej pierwszy odcinek, prezentujący gry zmierzające na konsolę Xbox Series X od zewnętrznych deweloperów (thitd party). Co ciekawe jednak, jedną z najciekawszych informacji ujawnionych podczas tego wydarzenia nie były zapowiedzi nowych gier, w szczególności mocno rozczarowujący pokaz rozgrywki z Assassin's Creed Valhalla, ale ujawnienie nowego programu giganta z Redmond, dedykowanego next-genowi firmy. Mowa tu o Xbox Series X Optimized, o którym amerykański gigant wspominał już nieco wcześniej, ale bardzo pobieżnie, a teraz w końcu poznaliśmy szczegóły. Program ten doczekał się nawet specjalnego oznaczenia, które możecie zobaczyć poniżej.

W przypadku gier Xbox Series X Optimized otrzymujemy pewność, że te wykorzystywać będą wszystkie nowe funkcje nadchodzącego Xboxa.

Gry Xbox Series X Optimized oferować będą 4K, 120 kl./s i ray tracing

Warto przypomnieć, że Microsoft uruchomił podobny program w przypadku obecnej generacji, dla konsoli Xbox One X, który nazywał się Xbox One X Enhanced i oznaczał, że gra korzystała z potencjału mocniejszej wersji Xboxa One, wyświetlając obraz w rozdzielczości 4K z HDR (lub korzystając przynajmniej z jednej z tych technologii). Xbox Series X Optimized to jednak nieco więcej, ponieważ w tym przypadku otrzymujemy pewność, że gra oznaczona tą etykietą wykorzystywać będzie wszystkie nowe funkcje nadchodzącego Xboxa. Po pierwsze, produkcje Xbox Series X Optimized wspierać będą rozdzielczość 4K i nawet do 120 kl./s. Bazowo muszą zaoferować nam przynajmniej 60 kl./s, ale nigdy nie mogą zejść poniżej tej wartości, więc wygląda na to, że nowa generacja pozwoli nam w końcu pożegnać się z 30 kl./s na konsolach, a przynajmniej na Xboxie Series X.

Co więcej, gry Xbox Series X Optimized wspierać będzie akcelerowany sprzętowo ray tracing (DirectX Raytracing), co oznacza, że możemy liczyć na realistyczne oświetlenie, refleksy i cieniowanie. Tego typu produkcje muszą również obsługiwać DirectStorage, dzięki czemu w połączeniu z wydajnym SSD zapewniać będą bardzo szybkie czasy wczytywania danych. Całości dopełnia zaś Smart Delivery, czyli pewność, że kupując dany tytuł na obecną generację otrzymamy do niego dostęp za darmo także na nowej generacji (zapewne działa to też w drugą stronę). Mamy nadzieję, że Xbox Series X Optimized będzie szeroko stosowane, nie tylko w produkcjach od wewnętrznych zespołów Microsoftu. A propos tzw. deweloperów first party, to gry na Xbox Series X od producentów wchodzących w skład Xbox Game Studios zostaną zaprezentowane w kolejnym odcinku Xbox 20/20 w przyszłym miesiącu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Gry Xbox Series X Optimized oferować będą 4K, 120 kl./s i ray tracing

 0