Instagram dla dzieci? Platforma pracuje nad wprowadzeniem odpowiedniego narzędzia

Instagram dla dzieci? Platforma pracuje nad wprowadzeniem odpowiedniego narzędzia

Szef Instagrama Adam Mosseri potwierdził, że ​​trwają prace nad specjalną wersją Instagrama dla dzieci poniżej 13. roku życia. Platforma zdaje sobie sprawę, że jest wielu młodych internautów, którzy chcą korzystać z jej usług, dzieląc się ze znajomymi zdjęciami, co w przypadku podstawowego serwisu nie jest możliwe ze względu na regulamin, chociaż zapewne istnieją osoby omijające limit wiekowy. Nie znamy jednak dokładnych szczegółów koncepcji aplikacji, lecz Mosseri wskazuje, że częścią narzędzia ma być pełna kontrola rodzicielska w tym przejrzystość w zakresie publikowanej przez ich pociechy treści. Być może dałoby się to kontrolować z poziomu aplikacji opiekuna? "Dzieci coraz częściej pytają rodziców, czy mogą dołączyć do naszej aplikacji. W tej chwili nie mamy zbyt wielu opcji dla rodziców, ale pracujemy nad stworzeniem dodatkowych produktów, tak jak uczyniliśmy to w przypadku Messenger Kids" - powiedział rzecznik Facebooka, Joe Osborne.

Instagram pracuje nad wersją swojej aplikacji dla użytkowników poniżej 13. roku życia.

Dodał też, że zechcą zaimplementować na Instagramie środowisko kontrolowane przez rodziców, które pomoże dzieciom utrzymać kontakt ze znajomymi, odkrywać nowe hobby i nie tylko. BuzzFeed News powołując się na swoje źródła twierdzi, iż wiceprezes Instagrama ds. produktu, Vishal Shah przekazał w wewnętrznej notatce, że opracowanie rozwiązań dla dzieci stanowi dla firmy priorytet. Oczywiście mają zostać zachowane wszelkie reguły prywatności oraz bezpieczeństwa. Za projekt odpowiada duet Mosseri i Pavni Diwanj, która niegdyś pracowała nad YouTube Kids. Warto wspomnieć, że Instagram opublikował na początku tego tygodnia post na blogu, w którym opisał swoje działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa dla najmłodszych użytkowników, ale nie wspomniał o nowej wersji dla dzieci poniżej 13. roku życia.

Widać, że serwis powoli otwiera się na młodszych odbiorców, aczkolwiek istnieją pewne obawy prawne z tym związane. We wrześniu 2019 roku Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych nałożyła na Google 170 milionów dolarów grzywny za śledzenie aktywności dzieci, w celu wyświetlania im spersonalizowanych reklam na YouTube, co jak podaje The Verge stanowi naruszenie ustawy o ochronie prywatności dzieci w sieci (COPPA). TikTokowi oraz Musical.ly również się dostało dwa lata temu w identycznej sprawie i platformy musiały zapłacić 5,7 miliona dolarów kary.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Instagram dla dzieci? Platforma pracuje nad wprowadzeniem odpowiedniego narzędzia

 0