Karty GeForce RTX 2080 Ti i RTX 2080 są stworzone do podkręcania

Karty GeForce RTX 2080 Ti i RTX 2080 są stworzone do podkręcania

Podczas konferencji GTC 2018 w Japonii, NVIDIA ujawniła więcej detali dotyczących wydajności w ich nadchodzących kartach graficznych GeForce RTX 2080 Ti oraz GeForce RTX 2080. Zamieszczone rezultaty to efekt wewnętrznych testów NVIDII i należy zakładać, że mogą się one różnić od wyników osiągniętych w benchmarkach, które znajdą się w przyszłych recenzjach. Mimo to liczby te mogą być wciąż interesujące dla potencjalnych nabywców kart RTX. Wydajność serii RTX 20 to wciąż jeden z głównych tematów w branży. Wszystko dlatego, że NVIDIA mocno skupia się na technicznych aspektach swoich nowych produktów, a prawie wcale nie mówi o faktycznej wydajności, pomimo że karty można już zamawiać. Każdy kto zdecyduje się na zamówienie przedpremierowe musi polegać na wewnętrznych testach, a niezależne recenzje pojawią się dopiero w okolicach sklepowej premiery.

Podczas gdy wciąż czekamy na niezależne testy, NVIDIA ponownie zaprezentowała swoje własne wykresy wydajności GeForce RTX 2080 Ti oraz GeForce RTX 2080 i wyglądają one imponująco. Wykres wydajności, który na pierwszy rzut oka wygląda dość niejasno, ukazuje kartę GeForce RTX 2080 osiągającą magiczne 60 FPS przy 4K i jest wyraźnie szybsza niż  GeForce GTX 1080 Ti. Natomiast GeForce RTX 2080 Ti znacznie prześciga swojego poprzednika bez Ti w nazwie i przepaść w wydajności pomiędzy modelem Ti, a zwykłą wersją wyraźnie jest większa w porównaniu do ubiegłej generacji. Podczsd premiery GTX 1080 Ti, NVIDIA pokazała, że wersja bez Ti jest 35% wolniejsza. Jeśli więc różnica pomiędzy RTX 2080 Ti a RTX 2080 jest jeszcze  większa... Kolejna istotna sprawa to DLSS. Obie karty mają być w stanie dostarczyć płynną rozgrywkę w 4K, a technologia DLSS zapewni jeszcze lepszą wydajność oraz poprawę obrazu i lepszy anti-aliasing. Przy okazji NVIDIA uzupełniła listę gier, które będą wspierać DLSS.

Nowe tytuły z DLSS

  • Darksiders III - Gunfire Games / THQ Nordic
  • Deliver Us The Moon: Fortuna - KeokeN Interactive
  • Fear the Wolves - Vostok Games / Focus Home Interactive
  • Hellblade: Senua’s Sacrifice - Ninja Theory
  • KINETIK - Hero Machine Studios
  • Outpost Zero - Symmetric Games / tinyBuild Games
  • Overkill’s The Walking Dead -Overkill Software / Starbreeze Studios
  • SCUM - Gamepires / Devolver Digital
  • Stormdivers - Housemarque

Wcześniej ujawnione tytuły z DLSS

  • Ark: Survival Evolved - Studio Wildcard
  • Atomic Heart - Mundfish
  • Dauntless - Phoenix Labs
  • Final Fantasy XV - Square Enix
  • Fractured Lands - Unbroken Studios
  • Hitman 2 - IO Interactive/Warner Bros.
  • Islands of Nyne - Define Human Studios
  • Justice - NetEase
  • JX3 - Kingsoft
  • Mechwarrior 5: Mercenaries - Piranha Games
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds - PUBG Corp.
  • Remnant: - the Ashes - Arc Games
  • Serious Sam 4: Planet Badass - Croteam/Devolver Digital
  • Shadow of the Tomb Raider - Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
  • The Forge Arena - Freezing Raccoon Studios
  • We Happy Few - Compulsion Games / Gearbox

Redakcja Videocardz natknęła się ponadto na ciekawe slajdy dotyczące podkręcania kart RTX. Wygląda na to, że w NVIDIA GeForce RTX poprawiono dostarczanie energii. Wyższej jakości moduły VRM zwiększają możliwości OC. To jednak nie wszystko, bowiem NVIDIA najwyraźniej zwiększyła limit TDP, który wynosi o około 20 W więcej niż w GTX 1080. Ostatnia informacja dotycząca możliwości podkręcania dotyczy hałasu i zdolności odprowadzania ciepła, przez korzystające z dwóch wentylatorów chłodzenie w RTX Founders Edition. NVIDIA twierdzi, że nowy projekt będzie 5 razy cichszy i 20oC chłodniejszy niż poprzednia generacja.

 

Komentarze do: Karty GeForce RTX 2080 Ti i RTX 2080 są stworzone do podkręcania