Listopadowe reklamy Xbox miały największą oglądalność w TV a PlayStation najwięcej sieciowych interakcji

Listopadowe reklamy Xbox miały największą oglądalność w TV a PlayStation najwięcej sieciowych interakcji

Agencja iSpot.tv sporządziła raport z amerykańskiego rynku reklam gier video za okres 16 października - 15 listopada. Sferę telewizyjną zdominowała nieznacznie marka Xbox, natomiast w Internecie triumfowało PlayStation.

40 różnych marek emitowało 129 różnych spotów łącznie 23,000 razy, ponosząc łączne wydatki rzędu 105,6 miliona dolarów. Najwięcej reklam wykupił Microsoft dla marki Xbox, natomiast reklamy Sony pobudziły internautów do największej ilości interakcji w sieciach społecznościowych w Internecie, a także uzyskały współczynnik Share of Voice na poziomie 48,93%, co w praktyce oznacza, że co drugie wejście na wtiryny WWW okraszone było reklamą PlayStation.

PlayStation miało 14 reklam, które telewizje wyświetliły 2,579 razy. Spoty obejrzano łącznie 700,2 milionów razy. Najczęściej transmitującymi reklamy kanałami były Comedy Central, Fox i USA Network. PlayStation reklamowało się najczęściej podczas meczów NFL, zawodów WWE oraz rozgrywek NBA. Reklamy Sony obejrzano przez Internet 39,8 milionów razy i sprokurowały 767,662 interakcji społecznościowych oraz 15,701 wyszukiwania w Google. Najbardziej widoczną sieciowo reklamą PlayStation było Call of Duty: Infinite Warfare "Screw It, Let's Go to Space" (42,08% aktywności wszystkich reklam Sony).

Call of Duty: Infinite Warfare - Screw It, Let's Go To Space

Xbox miał 15 reklam, które telewizje wyświetliły 3,658 razy. Spoty obejrzano łącznie 773,6 milionów razy. Najczęściej transmitującymi reklamy kanałami były ESPN, NFL Network i NBC. Xbox reklamował się najczęściej podczas meczów futbolu uniwersyteckiego, NFL, oraz programu NFL GameDay Highlights. Reklamy Sony obejrzano przez Internet 12,8 miliony razy i sprokurowały 81,501 interakcji społecznościowych oraz 55,668 wyszukiwań w Google.  Najbardziej widoczną sieciowo reklamą Xbox był Titanfall 2: "Become One" (84,9% aktywności wszystkich reklam Xbox). Współczynnik SOV dla Xboxa to 19,86%.

Titanfall 2 - Become One

Inne firmy uwzględnione w zestawieniu to Bethesda z reklamą Dishonored 2 na czele, Activision z osobną reklamą Call of Duty: Infinite Warfare oraz Nintendo ze spotem Pokemon Sun and Moon: A World Beyond. Całościowy procentowy udział SOV tych firm to odpowiednio: 10,18%, 6,7% oraz 5,29%.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Listopadowe reklamy Xbox miały największą oglądalność w TV a PlayStation najwięcej sieciowych interakcji

 0