Microsoft o Destiny 2: Xbox One nie wymusza ograniczeń na Scorpio

Microsoft o Destiny 2: Xbox One nie wymusza ograniczeń na Scorpio

Kilka obserwacji dziennikarzy z największych amerykańskich portali o grach na temat Destiny 2 doprowadziło do małej burzy. Przedmiotem sporu były szanse na 60 fps na nadchodzącej konsoli Microsoftu, Project Scorpio.

Najpierw Sean Finnegan z IGN zauważył na Twitterze, że jeśli PS4 Pro nie jest w stanie zapewnić 60 kl./s (o czym donosiliśmy wczoraj), to jego zdaniem nie będzie szansy na to, żeby wersja na Scorpio działała z taką szybkością odświeżania obrazu - nawet jeśli okazałoby się, że technicznie jest to możliwe. Zaraz potem, wtórował mu jego jego kolega z redakcji, Ryan McCaffrey, który twierdzi, że 60 FPS dla Project Scorpio jest absolutnie wykluczone. Zasugerował także, że Bungie i Activision będą dążyły do ujednoliconych standardów na konsolach, szczególnie zważywszy na umowę marketingową z Sony. Wiceprezes marki Xbox i główny inżynier platformy, Mike Ybarra, odniósł się do dywagacji dziennikarzy IGN-u i powiedział, że Microsoft nie narzuca żadnych ograniczeń względem jakości obrazu i liczby FPS-ów. - Deweloperzy mają wolną rękę odnośnie tego, jak chcą wykorzystać moc Project Scorpio w grach - zatweetował Ybarra. - Nie mamy żadnych wymagań dyktujących ograniczenie liczby klatek animacji na sekundę ani jakości obrazu.

Główny inżynier platformy Xbox wypowiada się na Twitterze odnośnie "parytetu" pomiędzy Xbox One a Scorpio

Ybarra został zapytany także przez jednego z fanów, który zasugerował, że Xbox One przyczyni się do wymuszenia tej samej liczby FPS-ów na Scorpio ze względu na multiplayer. Pracownik Microsoftu kategorycznie powiedział, że z ich strony czegoś takiego nie ma i że to od deweloperów zależy, w jaki sposób chcą wykorzystać dostępne zasoby. Skoro o tych ostatnich mowa, warto może przyjrzeć się też najnowszym słowom Davida Showa z Bungie, który nadzoruje wersję na PC. Wyjawił on w niedawnym wywiadzie z PC Gamer, że o ile jeszcze teraz nie usłyszymy o wymaganiach sprzętowych, ale zapewnił, że nie będą one wysokie. W połączeniu z informacją o odblokowanym framerate na PC (aż do 144 FPS), niemożność osiągnięcia 60 FPS przy 6 TFLOPS Project Scorpio wywołałaby burzę kontrowersji. Oczywiście największym ograniczeniem jest tutaj procesor, którego taktowanie jest tylko 10% wyższe niż u PS4 Pro, aczkolwiek wprowadzono do niego innego typu usprawnienia na poziomie krzemu. W każdym razie jak będzie wyglądała sytuacja Destiny 2 na Project Scorpio, dowiemy się wkrótce na E3. Jak wyjawił po rozmowie z deweloperami zawsze rzetelny Maciej Gajewski, Activision zaprezentuję na targach w Los Angeles także wersję na nadchodzącą konsolę Microsoftu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft o Destiny 2: Xbox One nie wymusza ograniczeń na Scorpio

 0