Microsoft przenosi DirectStorage API z Xbox na komputery PC, co znacznie przyspieszy ładowanie gier

Microsoft przenosi DirectStorage API z Xbox na komputery PC, co znacznie przyspieszy ładowanie gier

Microsoft oprócz poświęcania sporej części swojej uwagi nowym konsolom Xbox, pracuje również nad wprowadzeniem niektórych nowych sztuczek programowych na PC. Nowy interfejs API DirectX o nazwie DirectStorage sprawi, że przenoszenie gier z konsoli będzie nieco łatwiejsze dla programistów i przyniesie te same korzyści w zakresie prędkości na niektórych kompatybilnych komputerach wyposażonych w dyski SSD NVMe.  Microsoft sporo już powiedział o ulepszeniach sprzętowych i programowych w nadchodzącej konsoli Xbox Series X, w tym o technologii zwanej jako Xbox Velocity Architecture, która ma skrócić czas ładowania gier i umożliwienie tworzenia większych, bardziej szczegółowych światów.

Microsoft chce przyspieszyć ładowanie gier na komputerach PC, przenosząc technologię, którą opracowano z myślą o konsoli nowej generacji Xbox Series X. Póki co wsparcie nowości zapewniają nowe karty NVIDII z rodziny Ampere.

Architektura Velocity w nowej konsoli Xbox to połączenie dysku SSD NVMe o pojemności 1 TB z przepustowością rzędu 2,4 GB/s, wyspecjalizowanego bloku sprzętowego do dekompresji danych oraz nowych narzędzi  - Sampler Feedback Streaming i DirectStorage API. Microsoft twierdzi, że wkrótce wprowadzi tę drugą technologię na komputery z systemem Windows 10, aby rozwiązać problem wąskiego gardła pamięci masowej. Ponieważ gry zajmują coraz więcej miejsca, programiści znaleźli bardziej wydajne sposoby ładowania wszystkich potrzebnych danych do pamięci wideo, ale nadal były one ograniczone przez istniejące interfejsy API pamięci masowej. Dlatego stosunkowo niedrogi dysk SSD SATA jest obecnie prawie tak szybki jak dysk SSD NVMe pod względem czasu ładowania gry, ma się to jednak zmienić.

DirectStorage został zaprojektowany w celu wykorzystania pełnego potencjału dysków NVMe, umożliwiając grom wysyłanie dziesiątek tysięcy żądań IO. Może to osiągnąć dzięki paralelizacji i zmniejszeniu narzutu każdego żądania IO. W istniejących interfejsach API te żądania są przetwarzane pojedynczo, co nie jest już odpowiednie dla gier nowej generacji. Minie niestety trochę czasu, zanim twórcy gier będą mogli wykorzystać interfejs API DirectStorage na PC - Microsoft twierdzi, że obecnie współpracuje z partnerami branżowymi, a pierwsze rezultaty są planowane na przyszły rok. Warto również zauważyć, że nie wszystkie systemy wyposażone w NVMe SSD będą mogły skorzystać z nowego API, ponieważ będzie ono musiało być obsługiwane przez GPU. Pierwszym potwierdzonym sprzętem, który jest w stanie to zrobić, są procesory graficzne Nvidii z serii 3000, ponieważ firma pracuje nad funkcją o nazwie RTX IO, która będzie współpracować z DirectStorage.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft przenosi DirectStorage API z Xbox na komputery PC, co znacznie przyspieszy ładowanie gier

 0