Moore Threads MTT S60 to pierwsza w pełni chińska karta graficzna ze wsparciem dla gier

Moore Threads MTT S60 to pierwsza w pełni chińska karta graficzna ze wsparciem dla gier

Moore Threads, chińska firma założona w październiku 2020 r., która ujawniła się pod koniec 2021 r., właśnie oficjalnie ogłosiła swoje pierwsze dwie karty graficzne: MTT S60 dla komputerów stacjonarnych i stacji roboczych oraz MTT S2000 dla serwerów. Możliwości tego pierwszego pokazano w League of Legends.

Trzeba przyznać, że kiedy Moore Threads ogłaszało w zeszłym roku, że stanie się pierwszą chińską firmą z „w pełni funkcjonalnymi procesorami graficznymi”, raczej mało kto wierzył, że uda jej się w tak krótkim czasie dokonać czegoś, czego wiele firm nie było w stanie zrobić przez lata. 18 miesięcy od założenia firmy ta dostarczyła już jednak swoje pierwsze karty graficzne. Warto dodać, że firmą kieruje Zhang Jianzhong, który jest byłym globalnym wiceprezesem i dyrektorem generalnym NVIDII. Dzięki 15-letniemu doświadczeniu na rynku graficznym i bardzo dobremu wsparciu ze strony doświadczonego zespołu i partnerów, jego nowa firma zaprezentowała właśnie swoje debiutanckie GPU do gier i serwerów.

Moore Threads oficjalnie ogłosiła swoje pierwsze dwie karty graficzne: MTT S60 dla komputerów stacjonarnych i stacji roboczych oraz MTT S2000 dla serwerów.

Moore Threads oficjalnie ogłosiła swoje pierwsze dwie karty graficzne: MTT S60 dla komputerów stacjonarnych i stacji roboczych oraz MTT S2000 dla serwerów.

Firma Moore Threads zaprezentowała dziś desktopowe modele MTT S60 i MTS2000. Oba modele bazują na 12-nanometrowych procesorach graficznych zbudowanych w oparciu o architekturę MUSA (MT Unified System Architecture). Według firmy S60 oferuje 6 TFLOPS mocy obliczeniowej, podczas gdy S2000 ma do zaoferowania dwa razy tyle, czyli 12 TFLOPS. Pierwsza z nich wyposażona jest w 8 GB pamięci LPGDDR4X, a druga w 32 GB nieujawnionego typu pamięci.

Moore Threads oficjalnie ogłosiła swoje pierwsze dwie karty graficzne: MTT S60 dla komputerów stacjonarnych i stacji roboczych oraz MTT S2000 dla serwerów.

Najważniejszą wiadomością z konferencji wydaje się fakt, że architektura MUSA obsługuje DirectX Runtime, funkcję, której brakowało we wszystkich wcześniej ogłoszonych i demonstrowanych chińskich procesorach graficznych. Ponadto MUSA obsługuje OpenCL, OpenGL, Vulkan, a nawet NVIDIA CUDA. Co ciekawe, wczoraj Intel wprowadził na rynek swoje karty graficzne Arc jako pierwsze konsumenckie GPU z możliwością kodowania AV1. Jak się okazuje, procesory graficzne MUSA również zapewniają obsługę kodowania i dekodowania w tym formacie:

Moore Threads MTT S60 to pierwsza w pełni chińska karta graficzna ze wsparciem dla gier

Możliwości gamingowego modelu MTT S60 zostały zaprezentowane w grze League of Legends, która uruchomiona została w rozdzielczości 1080p. Niestety nie omówiono dalszych szczegółów. Nie jest to najbardziej wymagająca gra (można ją uruchomić nawet na GPU obsługującym DX10, a oficjalna zalecana specyfikacja gry to wiekowe już modele GeForce GTX 560 lub Radeon HD 6950), ale graczy ucieszy wiadomość, że obsługiwane są tu zaawansowane funkcje, takie jak globalne oświetlenie, spatiotemporal anti-aliasing, renderowanie fizyczne, miękkie cienie, odbicia i światło wolumetryczne.

Moore Threads MTT S60 to pierwsza w pełni chińska karta graficzna ze wsparciem dla gier

MTT S2000 wykorzystuje technologię symulacji fizyki AlphaCore. Mówi się, że poprawia wydajność fizyki od 5 do 10 razy, a przynajmniej tak twierdzi producent. Jest obsługiwany przez wiele platform, takich jak Vulkan, CUDA czy DirectX i przeznaczony do pracy z silnikami gier i oprogramowaniem do projektowania, jak Houdini, Unreal Engine, Unity lub D5.

Nie wiemy jednak kiedy modele pojawią się w sprzedaży i jakie będą ich ceny. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Moore Threads MTT S60 to pierwsza w pełni chińska karta graficzna ze wsparciem dla gier

 0