Porównanie Rise of the Tomb Raider pokazuje istotne zmiany na Xbox One X

Porównanie Rise of the Tomb Raider pokazuje istotne zmiany na Xbox One X

Rise of the Tomb Raider jest jedną z gier, które skorzystają z dodatkowej mocy Xbox One X. Właśnie wypłynęły dodatkowe materiały i informacje, które potwierdzają, że nie jest to zwykły port, lecz wersja, która znacznie różni się od tej z PS4 Pro.

Ekipa Digital Foundry wcześniej wstępnie opisała swoje wrażenia na portalu Eurogamer, a teraz dodatkowo udostępniła finalną analizę. Wynika z niej między innymi, że edycja Rise of the Tomb Raider na najnowszą konsolę Microsoftu odznaczać będzie się między innymi ulepszonym filtrowaniem tekstur, podwyższoną ilością detali w renderowanych wielobokach czy też bujniejszą roślinnością, trawą i liśćmi drzew. Ponadto modele Lary Croft i innych postaci, jak również tekstury otoczenia będą miały znacznie większą rozdzielczość, która skorzysta z dodatkowej przepustowości pamięci Xbox One X (326 GB/s vs 218 GB/s w PS4 Pro). Oprócz tego posiadacze najnowszej iteracji Xbox One będą mogli cieszyć się szerokim zakresem dynamiki (HDR10) oraz najwyższej jakości dźwiękiem przestrzennym Dolby Atmos.

Poniżej można porównać różnice pomiędzy wersją na Xbox One X a PS4 Pro

Rise of the Tomb Raider będzie oferować graczom do wyboru trzy różne ustawienia graficzne. Pierwszy z nich to natywne 4K przy 30 FPS, drugi natomiast korzysta z rekonstrukcji ramek obrazu, dzięki której osiąga 4K przy wyższych detalach i 30 FPS, trzeci zaś to 1080p przy najwyższych detalach i 60 FPS. Digital Foundry zauważa, że rekonstrukcja obrazu w drugim z presetów nie jest aż tak efektywna jak renderowanie szachownicowe, ale dzięki temu Xbox One X jest w stanie zapewnić zauważalną różnicę w porównaniu z 1080p w analogicznym trybie na PS4 Pro. Dodatkowo wersja ta charakteryzuje się wyższymi ustawieniami graficznymi, bardziej szczegółowymi cieniami i lepszą teselacją. Istotną kwestią jest także klatkaż, który w ostatnim z ustawień na PS4 oscyluje w granicach 50 FPS, natomiast na Xbox One X utrzymuje on "żelazne" 60 FPS nawet w bardziej przepełnionych akcją fragmentach rozgrywki. Patch aktualizający Rise of the Tomb Raider na Xbox One X będzie dostępny na premierę konsoli, 7 listopada.Wtedy też powinniśmy zobaczyć porównania z wersją PC, która korzysta z dodatkowych funkcji, jak NVIDIA VXAO, aczkolwiek nie posiada wsparcia HDR. 

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Porównanie Rise of the Tomb Raider pokazuje istotne zmiany na Xbox One X

 0