Prezes Sony Worldwide Studios komentuje różnicę mocy między PS4 Neo a Xboksem "Scorpio"

Prezes Sony Worldwide Studios komentuje różnicę mocy między PS4 Neo a Xboksem "Scorpio"

PS4 od samego początku było mocniejszą konsolą niż Xbox One, co przekładało się na nieco wyższe rozdzielczości i generalnie mniejsze problemy z liczbą klatek animacji na sekundę (choć czasami, z rzadka, wydajność była lepsza na One). Tegoroczne E3 wywróciło jednak role do góry nogami.


Project Scorpio

To Microsoft zaprezentował nową, potężniejszą konsolę o roboczej nazwie Project Scorpio, która dysponuje GPU o wartości 6 teraflopów i role się odwróciły.

Według obecnych danych z analizy Digital Foundry, będzie ona około 40% mocniejsza niż PS4 Neo, która oferuje wydajność na poziomie 4.2 teraflopa. Specjaliści z DF wykluczyli także drastyczne zmiany w hardwarze Neo, z powodów praktycznych. Sony wysłało już devkity do twórców gier, które mają w założeniu pozwolić developerom wycisnąć jak najwięcej z tej konkretnej konfiguracji sprzętu. Praktyki rynku i historia pokazują, że na tym etapie nie można  już wprowadzić zbyt poważnych zmian. Skasowanie projektu i stworzenie go na nowo byłoby z kolei wyrzuceniem setek milionów dolarów w błoto.

Niedawno, na łamach magazynu Time wypowiadał się prezes Shawn Layden, prezes Sony Worldwide Studios, a jednym z głównych tematów była właśnie moc nadchodzących konsol. Layden uważa, że posunięcia Microsoftu są dobre zarówno dla graczy i deweloperów oraz zgodne z filozofią japońskiej firmy - czyli z oddaniem do dyspozycji twórców gier większej mocy, aby oferowane doznania były jak najgłębsze. "Dostrzegamy to, że Microsoft najwyraźniej chce obrać podobny kurs, co my - wprowadzić innowacje w trakcie cyklu życia konsol" - powiedział. Natomiast zapytany o różnicę w mocy pomiędzy PS4 Neo a Project Scorpio, skwitował to następująco:

"czy [moc] będzie czynnikiem definiującym gaming? - nie. Sądzę, że to potęga gier narracyjnych napędza rynek bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej".

Pokaż / Dodaj komentarze do: Prezes Sony Worldwide Studios komentuje różnicę mocy między PS4 Neo a Xboksem "Scorpio"

 0