Sony wciąż stara się zwiększać produkcję konsol PlayStation 5, aby nadążyć za popytem, ale jak na razie bez większych sukcesów.
Jak podaje japoński gigant w swoim najnowszym raporcie finansowym, w kluczowym świątecznym kwartale fiskalnym firma sprzedała 3,3 miliona sztuk PS5, co daje w sumie 17,3 miliona od premiery urządzenia. To znacznie mniej niż 20,2 miliona egzemplarzy, które PS4 udało się sprzedać w tym samym momencie cyklu życia.
Sony wciąż stara się zwiększać produkcję konsol PlayStation 5, aby nadążyć za popytem, ale jak na razie bez większych sukcesów.
Z tego powodu Sony odnotowało 7,09 miliarda dolarów przychodów ze swojego działu gier, co oznacza spadek z 7,703 miliarda dolarów względem tego samego kwartału ubiegłego roku. Jednak zysk operacyjny wzrósł o 12,1 procent do 810 milionów dolarów, co wynika z faktu, że Sony wciąż faktycznie traci pieniądze na każdej sprzedanej konsoli PS5.
Hiroki Totoki, dyrektor finansowy Sony, powiedział, że ludzie chcą kupować konsole PS5, ale partnerzy mają duże problemy z dostarczaniem komponentów ze względu na trwający niedobór półprzewodników. Firma spodziewa się, że sytuacja ta utrzyma się w bieżącym, roku, co oznacza, że wciąż będziemy mieć problemy z zakupem PlayStation 5 w 2022 roku. Mówimy tu o konsoli, która ma na karku już grubo przeszło rok.
W związku z tym Sony obniżyło swoje prognozy dotyczące sprzedaży PS5 w tym roku podatkowym do 11,5 mln sztuk (z 14,8 mln). Firma obniżyła także swoje roczne szacunkowe przychody dla działu gier i usług sieciowych (G&NS) o 1,48 miliarda dolarów. Jednocześnie oczekuje o 6 procent większych zysków mimo niższej sprzedaży gier, dzięki wspomnianym nierentownym konsolom (mniejsza sprzedaż = mniejsza strata).
Dział gier Sony jest najbardziej dochodowym dla przedsiębiorstwa, gdyż odpowiada za około jedną czwartą jego ogólnych przychodów i zysków w tym kwartale. Jednak dział fotograficzny również poradził sobie dobrze w trzecim kwartale fiskalnym, z 22-procentowym wzrostem przychodów rok do roku, dzięki sprzedaży wysokiej jakości matryc do smartfonów. W międzyczasie dział filmowy odnotował duży skok przychodów do 4,02 miliarda dolarów, w dużej mierze dzięki sukcesowi Spider-Man: No Way Home.
Zobacz także:
- Sklep ostrzega przed kupnem PlayStation 5. Powód zaskakuje
- Intel chce dostarczać graczom miliony GPU Arc każdego roku
- Intel Core i9-12900KS - nadchodzący flagowiec przetestowany w Cinebech R23
Pokaż / Dodaj komentarze do: PS5 z gorszym wynikiem od PS4. Sony płaci za problemy z podażą nowej konsoli