Rosja chce stworzyć narodowy silnik gier, który mógłby zastąpić Unreal Engine i Unity

Rosja chce stworzyć narodowy silnik gier, który mógłby zastąpić Unreal Engine i Unity

Rosja w wyniku zachodnich sankcji coraz bardziej polega na własnych rozwiązaniach i kolejnym segmentem może być gaming. Rosjanie chcą bowiem być niezależni od Unreal Engine czy Unity i postawić na własne rozwiązanie.

Rosja tworzy własny silnik gier na wypadek gdyby straciła dostęp do Unreal Engine albo Unity. Rosyjska Fundacja Rozwoju Technologii Informacyjnych zamierza wystartować z produkcją narodowego silnika graficznego przeznaczonego do tworzenia nowoczesnych gier, a Kreml przewidział na projekt aż 6 miliardów rubli. Do sprawy włączają się przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji i Dumy Państwowej, którzy uczestniczą w spotkaniach z krajowymi deweloperami gier. Częścią dyskusji jest kwestia przeznaczenia na ten cel środków państwowych. Rosyjskie Ministerstwo Cyfryzacji potwierdziło, że takie rozmowy mają miejsce i odbywają się one pod nadzorem wiceministra Maksyma Parszyna.

Rosja chce stworzyć własny silnik do gier, który stanowiłby zastępstwo dla Unreal Engine i Unity.

Anton Gorelkin, zastępca Dumy Państwowej oraz wiceprzewodniczący Komitetu Polityki Informacyjnej przyznał, że Rosjanie chcą tym krokiem wyprzedzić zachód przed ewentualnym wprowadzeniem sankcji obejmujących popularne silniki graficzne. Stworzenie narodowego engine ma ponoć status "pilny i ważny". Jednak rząd rosyjski musiałby zgodzić się na inwestowanie miliardów rubli na przestrzeni lat. Czy w obliczu ograniczeń Putin może sobie na to pozwolić? Co więcej, dość zaawansowane silniki gier, takie jak Unreal Engine oraz Unity już teraz integrują wysoko rozwinięty ekosystem i są drogie w produkcji. Mówi się, że własne narzędzie w jakimś stopniu ograniczałoby twórców gier z Rosji.

Ponadto stworzenie takiego silnika od zera zajęłoby wiele czasu. Tak czy inaczej, pomysł opracowana narodowego engine został przyjęty przez rosyjskich urzędników entuzjastycznie. Z drugiej strony Rosjanie mogą w nim widzieć nie tylko zastępstwo dla konkurencyjnych narzędzi, ale również bezpośredniego rywala. Warto wspomnieć, iż działalność w Federacji Rosyjskiej zawiesiło sporo firm także tych związanych z branżą gier, a na liście pozostaje CD Projekt RED, Activision Blizzard, Epic Games Store i Ubisoft. Z przedsiębiorstw technologicznych wycofali się m.in. AMD czy Apple.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Rosja chce stworzyć narodowy silnik gier, który mógłby zastąpić Unreal Engine i Unity

 0