Dream Machines RG3050-15PL20 - test laptopa z GeForce RTX 3050. Ray tracing i DLSS dla oszczędnych

Dream Machines RG3050-15PL20 - test laptopa z GeForce RTX 3050. Ray tracing i DLSS dla oszczędnych

Dream Machines RG3050-15PL20 - Wydajność w grach

Przed przystąpieniem do testów grach spodziewaliśmy się, że zastosowany tu GeForce RTX 3050 pochwalić będzie mógł się wydajnością gdzieś pomiędzy GeForcem GTX 1650 Ti a GeForce GTX 1660 Ti. Tymczasem uzyskane przez Dream Machines RG3050-15PL20 wyniki okazały się miłą niespodzianka, ponieważ nowa grafika NVIDII w połączeniu z Intel Core i5-11400H praktycznie dogania kombinację Core i7-9750H + GeForce GTX 1660 Ti (czasem uzyskujemy nawet lepsze, ale czasem odrobinę słabsze rezultaty, ale w gruncie rzeczy to ten sam poziom). Wynika to oczywiście w dużej mierze z zastosowania wysokonapięciowej wersji karty Zielonych, która pochwalić może się wysokimi taktowaniami. GeForce RTX 3050 ma jednak zasadniczą przewagę nad najmocniejszymi GTX-ami, a mianowicie wsparcie dla technologii DLSS, dzięki której jest w stanie wysunąć się na wyraźne prowadzenie, oczywiście w dość ograniczonym zakresie, gdyż tylko w grach, które wspierają tę technikę. Raczej nikt nie będzie kupował sprzętu na bazie RTX 3050 z myślą o ray tracingu, ale obsługa śledzenia promieni również jest tu niewątpliwą zaletą. Przy maksymalnych ustawieniach graficznych karta pozwala co prawda tylko na rozgrywkę w 30 kl./s w 1080p z ray tracingiem, ale jeśli obniżymy kilka suwaków (w tym odpowiadających za śledzenie promieni), to będziemy w stanie uzyskać satysfakcjonującą płynność rozgrywki. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Dream Machines RG3050-15PL20 - test laptopa z GeForce RTX 3050. Ray tracing i DLSS dla oszczędnych

 0