Test GIGABYTE AORUS RGB Memory - platforma testowa oraz metodologia
Wszystkie testy GIGABYTE AORUS RGB Memory zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 Home 64-bit i sterownikiem ForceWare 388.59, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program RTSS (RivaTuner Statistics Server) w wersji 6.6. Wyniki przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Oprócz średniej liczby kl./s, pokazany jest również minimalny FPS, co jest bardziej użyteczną wartością dla gracza. Użyta rozdzielczość renderowania to 1920x1080 pikseli, czyli typowa dla monitorów 22-26". Oczywiście nie powoduje to żadnych problemów z limitowaniem wydajności przez GPU, ze względu na wykorzystaną, bardzo mocną, kartę graficzną. Zastosowano ustawienia Ultra, wygładzanie krawędziowe i filtrowanie anizotropowe włączane są z poziomu samej gry, a nie sterowników karty graficznej.
Wykorzystane aplikacje syntetyczne to:
- AIDA64 w wersji 5.95.4500,
- Cinebench w wersji R15.038,
- FryBench w wersji 1.0,
- RealBench w wersji 2.5.6.
W części praktycznej pomiary zostały dokonane w następujących grach:
- Battlefield 1 - Ultra/TAA/DX 11,
- Deus Ex: Mankind Evolved - Ultra/AA x2/AF x16/DX 11,
- F1 2016 - Ultra/SMAA + TAA/AF x16,
- Fallout 4 - Ultra/TAA/AF x16,
- GTA V - V. High/AA x2/AF x16,
- Watch Dogs 2 - Ultra/HMSSAO/SMAA/DX 11,
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - Ultra/HBAO+/AA/Hairworks OFF/DX 11.
Podczas prób podkręcania moduły zasilane były napięciem do 1,45 V. Warto podkreślić, że jest to wartość bardziej niż bezpieczna do pracy 24/7.
Platforma testowa
Intel Core i7-7700K @ 5,0 GHz | |
ASUS Maximus IX Code | |
GIGABYTE AORUS Waterforce GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G |
|
OCZ RD400 512 GB | |
Seasonic Prime Titanium 750 W | |
NZXT H700i | |
Corsair H115i |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test pamięci GIGABYTE AORUS RGB Memory 2x8 GB DDR4-3200 CL 16