Test przystępnych cenowo procesorów: metodologia
Wszystkie testy zostały wykonane na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit November 2019 Update (1909), sterownikami GeForce Game Ready 456.71, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do zmierzenia liczby klatek użyłem programu Fraps w wersji 3.5.99 - także dla DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Wyniki zamieszczone na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów z trzech odrębnych przebiegów, a rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego była ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Zainteresowanych tematem odsyłam do obszernego felietonu poświęconego testowaniu procesorów w grach.
Nastawy pamięci prezentują się następująco:
- DDR4-2666 MHz CL 10-10-10-28 1T (wyłącznie dodatkowe pomiary dla zablokowanych modeli Intela),
- DDR4-3200 MHz CL 12-12-12-28 1T/2T (odpowiednio AMD/Intel).
W obu wypadkach zoptymalizowane zostały również timingi dalszych rzędów, dla Rocket Lake wybrany tryb pracy kontrolera to Gear 1.
Platforma testowa
ASRock Z490 Phantom Gaming-ITX/TB3 | |
ASUS PRIME X470-PRO | |
ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO | |
Patriot Viper RGB 2x16 GB DDR4-3600 CL17 | |
Palit GeForce RTX 2080 Ti Dual | |
Patriot Viper VPR100 512 GB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Noctua NH-D14 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Wielki test tanich procesorów dla graczy (i nie tylko), cz. 2 – modele za ok. 700-1000 zł