3DMark Port Royal - wzrost wydajności do 50% dzięki NVIDIA DLSS

3DMark Port Royal - wzrost wydajności do 50% dzięki NVIDIA DLSS

Firma Futuremark wydała właśnie nowy typ testu dla NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) w ramach benchmarku 3DMark Port Royal (jest to pierwsze narzędzie zaprojektowane specjalnie z myślą o testowaniu wydajności przy wykorzystaniu ray tracingu). Przy okazji NVIDIA opublikowała zaś nowe sterowniki GeForce Game Ready (418.81), które zapewniają wsparcie dla tego testu, pozwalającego na wykorzystanie możliwości DLSS, czyli techniki bazującej na głębokim uczeniu w celu poprawy wydajności przy jednoczesnej poprawie jakości obrazu (jak sama nazwa wskazuje, stosowany jest tu supersampling). Rozwiązanie to ma być szczególnie istotne w przypadku ray tracingu, który jak wiadomo jest mocno obciążający dla kart graficznych i DLSS może zniwelować lub nawet całkowicie zrekompensować potencjalne spadki płynności (do tego potrzeba jednak tytułów, które wspierać będą jednocześnie obie technologie NVIDII).

Nowy test w ramach benchmarku 3DMark Port Royal pozwala nam sprawdzić potencjalne korzyści płynące z technologii DLSS od NVIDII.

3DMark Port Royal jest nowym narzędziem do testowania kart graficznych uwzględniającym odbicia i cienie generowane w czasie rzeczywistym. Nowy benchmark DLSS pokazuje zaś różnice i przyrosty wydajności poszczególnych kart graficznych GeForce RTX z rodziny Turing z włączonym ray tracinginem. DLSS, dzięki technologii głębokiego uczenia, umożliwia wygładzanie krawędzi w sposób inteligentny, co powoduje, że gry prezentować mają się lepiej. Gracze nie są narażeni na efekt rozmycia całej sceny, który często występuje w przypadku innych technik wygładzania krawędzi (np. TAA), a dodatkowo DLSS zapewnia również wymierny wzrost wydajności względem innych rozwiązań. Choć trzeba zauważyć, że nie każdemu przypadło do gustu zmiękczenie obrazu, jakie powoduje ta technika w grze Final Fantasy XV, która na chwilę obecną jest jedyną, która wspiera DLSS, ale już wkrótce ma to ulec zmianie, ponieważ jej implementacji doczekają się Shadow of the Tomb Raider, Anthem and Battlefield V, ale także Metro Exodus (po raz pierwszy potwierdzono wsparcie dla Deep Learning Super Sampling w tej grze).   

3DMark Port Royal - wzrost wydajności do 50% dzięki NVIDIA DLSS

Benchmark DLSS w ramach 3DMark Port Royal składa się z dwóch testów, W pierwszym DLSS jest wyłączone, by zmierzyć podstawową wydajność bez tej technologii, natomiast w drugim Port Royal renderuje obraz o niższej rozdzielczości i następnie korzysta z przetwarzania DLSS, by tworzyć klatki wyjściowej rozdzielczości, a na końcu otrzymujemy porównanie wyników z obu testów. Jak widać na oficjalnych materiałach przedstawionych przez NVIDIĘ, wzrost wydajności jest naprawdę duży i co ciekawe, największy odnotowywany jest w przypadku najsłabszego RTX-a, czyli karty GeForce RTX 2060, gdzie wynosi on aż 50%. Co więcej, NVIDIA chwali się także poprawą jakości obrazu, co możliwe jest dzięki wykorzystaniu głębokiego uczenia. Lepiej prezentuje się tu wygładzanie krawędzi, szczegóły są ostrzejsze, a wyraźnie lepiej wyglądają także elementy widziane przez transparentne powierzchnie. Powyżej możecie zobaczyć wideo, które porównuje obraz w obu przypadkach. Trzeba jednak zaznaczyć, że tego typu predefiniowane benchmarki nie oddają w pełni możliwości DLSS, ponieważ za każdym razem wyświetlają te same ujęcia i nas bardziej interesuje jak technika ta radzić będzie sobie w kolejnych grach, gdzie sztuczna inteligencja uczyć będzie się niejako w locie, na podstawie odmiennej rozgrywki od wielu graczy. Na koniec, warto wspomnieć, że 3DMark Advanced Edition jest obecnie przeceniony na Steam aż o 85%, więc zainteresowani powinni skorzystać z okazji.  

3DMark Port Royal - wzrost wydajności do 50% dzięki NVIDIA DLSS

Pokaż / Dodaj komentarze do: 3DMark Port Royal - wzrost wydajności do 50% dzięki NVIDIA DLSS

 0