3DMark sprawdzi teraz również wydajność w API Vulkan

3DMark sprawdzi teraz również wydajność w API Vulkan

W dniu dzisiejszym na serwery trafiła aktualizacja do 3DMark oznaczona symbolem v2.3.3663. Najnowszy patch dodaje wsparcie dla środowiska programistycznego Vulkan.

Jak wiadomo, 3DMark to jeden z najpopularniejszych, a zarazem najbardziej miarodajnych benchmarków oceniających wydajność w grach. Choć oś aplikacji stanowią testy w środowiskach DirectX 11 oraz DirectX 12, pakiet posiada również mniej znaną funkcję API Overhead, która pozwala porównać efektywność poszczególnych środowisk. Dotychczas były to DirectX 11, DirectX 12 oraz Mantle. Wraz z najnowszą łatką to ostatnie zastąpiono rosnącym w siłę Vulkan. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych API, do przeprowadzenia testu wymagana jest platforma z 6 GB pamięci operacyjnej oraz karta graficzna wyposażona w co najmniej 1 GB VRAM. Dodatkowo, dochodzi konieczność zainstalowania sterownika graficznego w wersji kompatybilnej z Vulkan - co raczej dziwić nie powinno.

Poza dodaniem wsparcia dla Vulkan nowa aktualizacja naprawia kilka pomniejszych bugów - problemy z wyświetleniem rezultatu testu API Overhead, błędy mogące wystąpić w demie Time Spy wobec uszkodzonego shader cache i źle wyświetlane UI na monitorach 1080p przy skalowaniu DPI ustawionym na 150%. Zdaniem dewelopera przyśpieszono ponadto odczyt konfiguracji sprzętowej na platformach opartych o płytę główną z układem logiki Intel X99, czyli HEDT. Niestety, aktualizacja nie zmienia modelu dystrybucji 3DMark. Test API Overhead wciąż dostępny jest jedynie w wydaniu Advanced Edition, którego zdobycie wiąże się z wydatkiem rzędu 30 USD. Oczywiście jeśli już ktoś posiada taką licencję, to opisywane uaktualnienie otrzyma całkowicie za darmo.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: 3DMark sprawdzi teraz również wydajność w API Vulkan

 0