80% pieniędzy generowanych przez gry cyfrowe pochodzi z darmowych tytułów

80% pieniędzy generowanych przez gry cyfrowe pochodzi z darmowych tytułów

Według nowego raportu Fortnite (czy ktoś jest zaskoczony?) był największą grą w 2019 roku. Firma analityczna SuperData twierdzi, że ten tytuł battle royale firmy Epic znalazł się na szczycie listy gier cyfrowych, generując w sumie 1,8 miliarda dolarów w ciągu roku. Raport SuperData mówi również, że darmowe gry przynoszą cztery na każde pięć dolarów wydanych na gry cyfrowe - a aż 74 procent z tej kwoty pochodzi z urządzeń mobilnych. Jeśli chodzi o gry premium, to FIFA 19 była najbardziej dochodowa, a jej następna odsłona FIFA 20 znalazła się również w zestawieniu, ale na 4. miejscu. Ubiegłoroczne Call of Duty: Modern Warfare i już dość leciwe Grand Theft Auto V nadal generują ogromne przychody, w zestawieniu zajmując odpowiednio 2 i 3 miejsce.

Raport SuperData pokazuje jaki udział w rynku gier mają produkcje z poszczególnych segmentów. Najbardziej dochodowe są tytuły darmowe i pochodzące z platform mobilnych.

SuperData twierdzi, że branża gier jest warta 120 miliardów dolarów, a gry na PC stanowią drugi co do wielkości segment z przychodami w wysokości 29,6 miliarda dolarów. Po wiodącym udziale rynku gier mobilnych wynoszącym 64,4 miliarda USD i porcji należącej do PC, gry konsolowe stanowią kolejne 15,4 miliarda dolarów. To jednak nie wszystko, bo nie można zapomnieć o dwóch ważnych i przynoszących ogromne zyski kategoriach, choć w porównaniu z liderem dochody nie są już tak spektakularne. Te dodatkowe sektory rynku to XR (rozszerzona i wirtualna rzeczywistość) i treści związane z grami (Twitch, YouTube, Mixer i inne usługi), a każdy z nich wygenerował około 6,5 miliarda USD w 2019 roku. 

Ogólnie jednak rynek gier premium spadł o 5 procent rok do roku z powodu "roku przerwy w premierach gier AAA". SuperData mówi, że w 2019 roku pojawiło się mniej "mega-hitów" niż w 2018 roku, który przyniósł nam takie tytuły jak Spider-Man PS4, Monster Hunter: World i konsolową wersję Red Dead Redemption 2. Z drugiej strony firma przewiduje, że gry premium będą miały "swój największy rok w historii" w 2020 roku dzięki "wysoce oczekiwanym grom, takim jak  Cyberpunk 2077 , The Last of Us : Part II i Animal Crossing : New Horizons" do czego mogą się również przyczynić nadchodzące premiery nowej generacji konsol PS5 i Xbox Series X.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: 80% pieniędzy generowanych przez gry cyfrowe pochodzi z darmowych tytułów

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł