Lata 90. trudno wyobrazić sobie bez gier sygnowanych logo Acclaim Entertainment. To właśnie ta firma odpowiadała za porty takich hitów jak NBA Jam, Double Dragon czy Mortal Kombat. Teraz ta kultowa marka powraca, choć, podobnie jak współczesne Atari, pod zupełnie nowym zarządem. W praktyce oznacza to, że mamy do czynienia z firmą, która kupiła prawa do dawnego znaku towarowego i planuje nadać mu drugie życie.
Nowa odsłona wydawnictwa ma skoncentrować się na dwóch obszarach: wspieraniu gier indie oraz próbach wskrzeszenia klasycznych serii. Szczegółów na razie brakuje, ale już 10 września poznamy plany firmy podczas Play Acclaim Showcase, transmitowanego na oficjalnym kanale YouTube firmy.
Nowa odsłona wydawnictwa ma skoncentrować się na dwóch obszarach: wspieraniu gier indie oraz próbach wskrzeszenia klasycznych serii.

A co z legendarnymi markami?
Tutaj sprawa wygląda mniej optymistycznie. Najbardziej rozpoznawalne IP, z którymi kojarzymy Acclaim, są dziś w rękach innych wydawców, bo NBA Jam należy do Electronic Arts, prawa do Double Dragon ma Arc System Works, a Mortal Kombat rozwijany jest przez Warner Bros. Games. Nie należy więc liczyć, że nowe Acclaim przywróci do życia te klasyki. Nieco większe szanse mają mniej znane, ale wciąż cenione serie, takie jak Turok, Shadow Man czy Re-Volt. W ich przypadku możliwe jest odkupienie lub licencjonowanie praw.
Szansa dla niezależnych twórców
Nawet jeśli do katalogu firmy nie wrócą wielkie hity sprzed dekad, odrodzone Acclaim może odegrać ważną rolę na rynku. Nowy wydawca zapowiada, że zaoferuje niezależnym studiom wsparcie finansowe, marketingowe i PR-owe. Jeśli uda się wyłowić „diamenty”, może to okazać się dla branży cenniejsze niż kolejny powrót kultowej marki tylko dla efektu nostalgii.
Odpowiedź na pytanie, w jakim kierunku pójdzie nowe Acclaim, poznamy już wkrótce. Play Acclaim Showcase wystartuje 10 września o godzinie 20:30 czasu polskiego.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wydawcy kultowego Mortal Kombat powracają. Nowe plany legendy