Activision chce wykorzystywać profile graczy, do tworzenia ludzkich botów

Activision chce wykorzystywać profile graczy, do tworzenia ludzkich botów

Activision chce zatrzeć granice między żywymi graczami a botami online, a wniosek patentowy sugeruje, że wydawca planuje w tym celu wykorzystywać profil gracza. Patent dotyczy metod monitorowania informacji o graczach, przekopywania profili w poszukiwaniu informacji, które mogą sprawić, że NPC będą wydawać się bardziej ludzcy, a następnie zaludnienie gier użytkownika, tymi sterowanymi przez AI postaciami. Niedawno opublikowano dokument dotyczący stylizacji postaci nieosobowych w grze wideo dla wielu graczy, ale jest to jedynie wczesne zgłoszenie patentowe z 2014 roku. Aktualny wniosek dotyczy powielania profili graczy, jednak opis nowości pokazuje ogrom możliwości z trym związanych.

Activision chce wykorzystać informacje z profili graczy, do stworzenia postaci NPC, które będą naśladować prawdziwych graczy.

Informacje o profilu gracza, zgodnie z definicją Activision, mogą obejmować nazwę użytkownika, styl gry, średnią długość sesji gry, preferencje dotyczące grania ze znajomymi lub solo oraz wykorzystane i zakupione przedmioty.  Profil może także zawierać m.in. "informacje demograficzne dotyczące gracza (np. położenie geograficzne, płeć, poziom dochodów itp)". Nie ma się jednak czego obawiać, bo prawdopodobnie nikt raczej nie ujrzy w grze swojego adresu domowego i rocznego dochodu ukazującego się obok losowego NPC w trakcie rozgrywki online. Opis dodatkowo sugeruje, że postacie NPC można anonimizować przy pomocy generycznych danych profilowych. Wszystkie te informacje będzie można wykorzystać do zapełnienia meczów botami, które będą zachowywać się tak, jak prawdziwi gracze zachowują się w sesjach online.

Oprócz generowania fałszywych profili, silnik AI "może kontrolować zachowanie NPC (w tym działania podczas rozgrywki), dzięki czemu rozgrywka NPC bardziej naśladuje rozgrywkę gracza", dzięki czemu można zobaczyć bardziej zróżnicowane zachowania - w tym pewien poziom "przyjazności". Przykładowo NPC, który demonstruje uczciwe zachowanie podczas gry, może być kimś, z kim gracz ludzki chętnie będzie grał ponownie w przyszłości". Ciekawe czy patent obejmuje takie najbardziej ludzie reakcje, w końcu nie ma nic mniej ludzkiego, niż bycie przyjaznym i pozytywnie nastawionym podczas rozgrywki w Call of Duty, CS:GO, czy inną sieciową strzelankę ;)

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Activision chce wykorzystywać profile graczy, do tworzenia ludzkich botów

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł