Activision: hejt na Call of Duty przeminął

Activision: hejt na Call of Duty przeminął

Call of Duty: WWII jest jedną z najbardziej wyczekiwanych gier w tym roku. Co więcej, firma Activision pochwaliła się na niedawnym spotkaniu z inwestorami, że ich najnowsza produkcja doczekała się jednego z najcieplejszych przyjęć w historii serii.

Takie odświeżenie image'u Call of Duty było dla wydawców, Activision, niezwykle ważne. Statystyki skompilowane 30 kwietnia 2017 roku wykazują, że zwiastun ujawniający poprzednią część, Infinite Warfare, jest drugim najbardziej "znienawidzonym" trailerem w historii YouTube z ponad 3,5 mln negatywnych głosów (odsetek nieprzychylnych reakcji - 85,97%). Z kolei filmik zapowiadający Call of Duty: WWII został odebrany w nieporównywalnie bardziej pozytywny sposób z odsetkiem "lajków" na poziomie 91,8%. Zdaniem szefa Activision -  Bobby'ego Koticka - zeszłoroczna fala negatywności całkowicie wyparowała. Co więcej, Kotick w trakcie spotkanie z inwestorami podkreślił, że WWII cieszy się najbardziej pozytywnie ocenianym i najpopularniejszym trailerem w historii serii. Pierwszego dnia zwiastun został obejrzany ponad 10 milionów razy.

Call of Duty: WWII powraca do tematyki II wojny światowej, nieobecnej w serii od 2008 roku, kiedy to ukazało się Call of Duty: World at War

Szefostwo Activision jest także dumne z ilości zamówień przedsprzedażowych i zainteresowania przekazem na żywo ze specjalnego wydarzenia 26 kwietnia. Firma jest dumna z nowego dzieła Sledgehammer Games i czuje się niezwykle pewna swego. Za miesiąc na targach E3 stanowiska z grą pozwolą na swobodną rozgrywkę i sprawdzenie trybu multiplayer. Kotick podkreśla, że jest to dopiero drugi raz w historii serii, kiedy firma zdecydowała się na takie posunięcie. W trakcie spotkania padły też informacje na temat nowego rozszerzenia dla Black Ops III, zatytułowanego Zombie Chronicles, co może dla wielu wydać się zaskakujące, gdyż tradycyjnie gry z serii Call of Duty otrzymywały DLC maksimum do roku po ich wydaniu. W kwestii Infinite Warfare, warto zaznaczyć, że pomimo niesamowitej aury negatywności w mediach społecznościowych i spadku sprzedaży o niemal 50% (w Wlk. Brytanii) w porównaniu do Black Ops III, gra nadal była bestsellerem i de facto najlepiej sprzedającym się tytułem w Stanach Zjednoczonych w roku 2016. Pokazuje to tylko jakim kolosem w branży gier wideo jest marka Call of Duty. Dlatego też odświeżenie wizerunku serii może przełożyć się na rekordową sprzedaż i okazało się ze wszech miar pozytywnym zabiegiem. Czy tylko marketingowo? Okaże się 3 listopada, kiedy Call of Duty: WWII zadebiutuje na PS4, Xbox One i PC.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Activision: hejt na Call of Duty przeminął

 0