Magazyn Rolling Stone poinformował o uzyskaniu przez Activision patentu, który, jeśli zostanie wprowadzony w życie, stanie się kolejnym punktem, na długiej liście ciężkich grzechów firm wydających gry. Koncern przygotował rozwiązanie, które będzie wykorzystywać matchmaking do napędzania mikrotransakcji. Zasada działania jest prosta: system będzie łączyć niedoświadczonych z lepszymi graczami, by Ci pierwsi niwelowali niedostatki w umiejętnościach, kupując dodatki.
System, który nazwano Microtransaction Engine 128, pozwala na wielopoziomową działalność w celu "wyłudzenia" pieniędzy gracza. System ma łączyć graczy na skrajnych poziomach umiejętności, by Ci mniej doświadczeni płacili za możliwość używania tych samych przedmiotów, co osoby z pierwszych miejsc w tabelach wyników. Przykładowo jeśli ktoś decyduje się na klasę "snajper", to system wrzuci go do rozgrywki z graczem, który ma spore osiągnięcia na tym polu. To ma zachęcić nowicjusza, do wydania pieniędzy na karabin, którego używa ów ekspert.
Microtransaction Engine 128 został opracowany w 2015 roku, jednak dopiero teraz otrzymał oficjalnie opatentowany. Activision utrzymuje, że na chwilę obecną żadna gra nie korzysta z tego systemu. Nie wiadomo jednak nic, o przyszłości tego rozwiązania.
To jednak nie wszystko. System będzie specjalnie kojarzył na wirtualnym polu bitwy osoby, które posiadają płatne dodatki, z tymi którzy ich nie kupili. Powód jest taki sam jak poprzednio - zachęcenie niedoświadczonych do zakupu oraz sprawienie, że osoby które wydały pieniądze bęą zadowolone i chętne do kolejnych zakupów. I tu uwaga, system będzie specjalnie dobierał w takich sytuacjach nowicjuszy i osoby, które dopiero co dokonały zakupu, gdyż świeżo nabyte przedmioty, z pewnością zostaną natychmiast wykorzystane w grze i zauważone przez innych. Ponadto system potrafi tak łączyć graczy, by analizować rozgrywki i graczy z płatnymi dodatkami, dołączać w pierwszej kolejności tam, gdzie ten dodatek osiąga najlepsze rezultaty. Ma to na reszcie graczy wzbudzić poczucie, że po zakupie, faktycznie mogą odnieść wymierne korzyści. Mikrotransakcje od dawna są obecne w produkcjach Activision, czy Microtransaction Engine 128 to przyszłość, czy też patent, który trafi do teczki z innymi niewykorzystanymi, pokaże najbliższa przyszłość. Patrząc jednak na dokonania wydawców, skłaniam się do tego pierwszego i to już wkrótce.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Activision opatentowało matchmaking skłaniający do mikrotransakcji