Miał być hit na miarę pierwszego iPhone'a, tymczasem z wewnętrznych dokumentów sprzedaży opublikowanych przez The Verge wynika, że powszechnie wyśmiewany AI Pin firmy Humane nie znika ze sklepowych półek. W rzeczywistości liczba zwrotów wydaje się obecnie przewyższać liczbę nowych zakupów. Wróciło tak wiele sztuk, że u klientów pozostało tylko około 7 000 jednostek. Kiedyś firma liczyła, że w pierwszym roku sprzeda 100 000 egzemplarzy, ale na to nie ma już najmniejszych szans.
Do tej pory sprzedano około 10 000 sztuk, zwrócono 3 000, pozostawiając wspomniane 7 000 w rękach konsumentów. Ten gadżet kosztuje 700 dolarów, więc trudno dziwić się klientom, że zwracają produkt, który naprawdę nie robi nic przydatnego. Zresztą anulowano ponad 1000 zamówień w przedsprzedaży, gdy zaczęły napływać recenzje, który obnażyły tę przypinkę napędzaną AI.
Miał być hit na miarę pierwszego iPhone'a, tymczasem AI Pin firmy Humane nie znika ze sklepowych półek. Wręcz przeciwnie.
Engadget w swojej recenzji stwierdziło, że AI Pin nie „rozwiązuje żadnego problemu technologicznego” i trudno zrozumieć, dla kogo przeznaczony jest ten produkt. Co więcej, po premierze okazało się, że etui z funkcją ładowania stało się potencjalnym zagrożeniem pożarowym, co pogrążyło wizerunek produktu. Co więcej, niezwykle popularny vloger technologiczny Marques Brownlee nazwał go „najgorszym produktem”, jaki kiedykolwiek recenzował, co wzbudziło wiele kontrowersji i było gwoździem do trumny AI Pin, a zapewne też Humane.
Humane próbuje ratować sytuację, starając się znaleźć większą firmę, która by ich podkupiła. Według „The New York Times” HP rozważa zakup. Jak podaje „The Information”, spółka rzekomo prowadzi aktywne negocjacje z inwestorami.
Humane oburzyło się na The Verge, które przedstawiło najnowsze wyniki, a rzecznik Zoz Cuccias stwierdził, że są tu „nieścisłości” w danych finansowych, ale nie wdawał się w szczegóły. Zamiast tego stwierdził, że „nie mamy nic innego do przekazania, ponieważ nie komentujemy danych finansowych i przekażemy je naszemu radcy prawnemu”.
The Verge donosi, że firma nie prowadzi żadnego odnawiania urządzeń, co stanowi kolejną utraconą szansę na przychody. Problem rzekomo sprowadza się do ograniczenia u operatora T-Mobile, które nie pozwala Humane na ponowne przypisanie jednego z tych urządzeń innemu użytkownikowi. Zwrócone AI Pin są więc bezużyteczne, ale według doniesień Humane na razie wstrzymuje zwroty w nadziei, że rozwiąże problem z T-Mobile.
Pokaż / Dodaj komentarze do: AI Pin - miał być hit, a jest więcej zwrotów niż nowych zakupów