Sztuczna inteligencja na dobre zadomowiła się w świecie gier, zarówno po stronie graczy, jak i twórców. Technologie takie jak DLSS czy FSR poprawiają jakość obrazu i wydajność, a generatywna AI coraz częściej wspiera proces projektowania, tworzenia grafiki, animacji czy nawet kodu. Choć wokół AI w rozrywce narosło wiele kontrowersji, czasem pojawiają się projekty, które pokazują jej potencjał w znacznie ciekawszym świetle.
Internet zalewa ostatnimi czasy fala filmów i materiałów tworzonych przez AI, często określanych zbiorczym mianem „AI slop”. To treści, które bazują na znanych markach i motywach, mając przede wszystkim przyciągać uwagę. W większości przypadków trudno mówić o wysokiej jakości czy sensownym zastosowaniu tej technologii, szczególnie w kontekście filmów, muzyki czy gier. Na tym tle wyróżnia się jednak jeden projekt, który wzbudził spore zainteresowanie wśród graczy.
Znane miejsca z gry zyskały niemal filmowy, realistyczny wygląd.
Wiedźmin 3 „przerobiony” przez AI
YouTuber działający pod pseudonimem Aillusory opublikował materiał zatytułowany „The Witcher 3, but it’s AI slop – Reimagined by AI”. Autor nagrał fragmenty rozgrywki oraz sceny filmowe z kultowego „Wiedźmina 3” od CD Projekt Red, a następnie przepuścił je przez narzędzia AI, które miały za zadanie „zremasterować” grę i nadać jej bardziej fotorealistyczny charakter.
Efekt końcowy potrafi zaskoczyć. Owszem, modele postaci i animacje twarzy momentami zdradzają swoje sztuczne pochodzenie, ale oświetlenie, szczegółowość otoczenia i klimat wielu lokacji robią ogromne wrażenie. Znane miejsca z gry zyskały niemal filmowy, realistyczny wygląd.
Imponujące, choć nieidealne
W ruchu da się zauważyć typowe problemy generowanej grafiki, jak artefakty na trawie, migotanie obiektów czy nienaturalne deformacje. Mimo to odbiór materiału jest zaskakująco pozytywny. Komentarze pod filmem jasno pokazują, że gracze zaczynają postrzegać takie projekty nie jako ciekawostkę, lecz zapowiedź realnego narzędzia przyszłości.
Wielu widzów zwraca uwagę, że podobne rozwiązania mogłyby posłużyć do automatycznego remasterowania klasycznych gier lub nadawania im zupełnie nowego stylu artystycznego. Padają też porównania do platformy NVIDIA RTX Remix, która już dziś wykorzystuje AI do odświeżania starych tytułów w ramach modów.
Część komentujących zauważa, że AI najpierw stanie się czymś w rodzaju zaawansowanego filtra graficznego czy reshade’a, zanim zacznie realnie wpływać na tworzenie całych gier od podstaw. Inni półżartem przyznają, że to „całkiem dobrej jakości AI slop”.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
AI slop Wiedźmina 3 pokazuje przyszłość remasterów. To wygląda imponująco