Osoby śledzące nowinki technologiczne doskonale wiedzą, że sztuczna inteligencja jest obecnie powszechnie wykorzystywana w różnych dziedzinach życia. AI może również zastąpić influencerów w reklamowaniu produktów na TikToku.
TikTok to popularna platforma internetowa służąca nie tylko do przeglądania śmiesznych czy po prostu ciekawych filmów, ale także do reklamowania produktów. Zajmują się tym zazwyczaj influencerzy, czyli znane osoby, które bazując na swoich zasięgach w mediach społecznościowych, oferują produkty różnych firm swoim odbiorcom. Oczywiście zarabiają na tym i to nierzadko ogromne pieniądze, ale już wkrótce ich biznes może zostać przejęty przez AI. Przynajmniej na TikToku.
TikTok testuje funkcję wirtualnego influencera bazującego na sztucznej inteligencji, który miałby reklamować produkty różnych marek.
Popularna platforma społecznościowa testuje bowiem sztuczną inteligencję w reklamach. Chodzi o to, iż wygenerowane awatary oparte na AI tworzą spersonalizowane treści reklamowe dla marek. Według serwisu The Information TikTok chce tym samym konkurować z wpływowymi ludźmi zajmującymi się promowaniem produktów różnych firm.
Te awatary inaczej zwani wirtualnymi influencerami korzystaliby ze skryptów napisanych przez reklamodawców lub sprzedawców z TikTok Shop. Jednak jest to dopiero początek projektu, a funkcja nie jest jeszcze dostępna, więc wszystko może ulec zmianie albo trafić do kosza jeśli testy nie będą pomyślne.
Istnieje taka opcja, ponieważ wewnętrzne testy platformy wykazały, iż obecnie AI nie jest w stanie przyciągnąć uwagi dużej grupy odbiorców, w konsekwencji generuje mniejszą sprzedaż niż prawdziwi influencerzy.
Zagraniczne media podkreślają, że TikTok musi uważnie kierować nastrojami użytkowników. Platforma już wcześniej zachęcała społeczność do lobbowania w Kongresie przeciwko potencjalnemu zakazowi działania serwisu w USA.
Pokaż / Dodaj komentarze do: AI zastąpi influencerów na TikToku? Testy nowej funkcji już trwają