Aktywiści wtargnęli na zgromadzenie Volkswagena. Był klej, rzucanie ciastem i oskarżenia...

Aktywiści wtargnęli na zgromadzenie Volkswagena. Był klej, rzucanie ciastem i oskarżenia...

Wczorajszego dnia grupa aktywistów przerwała doroczne walne zgromadzenie Volkswagena. Wykrzykiwano, że VW „podejmuje decyzje szkodliwe dla klimatu” oraz wykorzystuje siłę roboczą do budowy samochodów w Chinach. Ktoś nawet rzucił ciastem...

Podczas dorocznego walnego zgromadzenia Volkswagena w środę w Berlinie, kilkunastu aktywistów zablokowało ruch, przyklejając się do drogi. Protestujący argumentowali, że VW podejmuje decyzje szkodliwe dla klimatu. Po rozpoczęciu konferencji dołączyło więcej protestujących, którzy oskarżali firmę o wykorzystywanie pracy przymusowej w Chinach i machali flagami z napisem "Koniec pracy przymusowej Ujgurów".   Według Automotive News Europe, niektórzy z nich przykleili się do drogi, aby zablokować ruch. Protestujący rzucili nawet tortem w prezesa Volkswagena Hansa Dietera Poetscha.

Rynek w Chinach szybko zmierza w kierunku w pełni elektrycznego, a pojazdy elektryczne stanowiły jeden na cztery pojazdy sprzedane w regionie w zeszłym roku. VW przegapił zachodzące zmiany.

Protest spowodował zakłócenia, które wynikały z dwóch głównych kwestii. Pierwszą była obawa związana z rzekomą pracą przymusową w zakładzie VW w Xinjiangu w Chinach, a drugą była strategia elektrycznych samochodów Volkswagena i obawy, że firma traci pozycję w Chinach. Dyrektor generalny VW Group China, Ralf Brandstaetter, odwiedził zakład SAIC Volkswagen w Xinjiang na początku tego roku i stwierdził, że nie widzi dowodów na łamanie praw człowieka w zakładzie. Temat stał się przedmiotem dyskusji wśród inwestorów, którzy zaczęli naciskać na VW, aby zażądał przeprowadzenia niezależnego audytu zakładu przez SAIC.

Akcjonariusze Volkswagena zauważają narastającą konkurencję ze strony producentów pojazdów elektrycznych, w tym BYD i Tesli, na chińskim rynku. Tesla odnotowała kolejny rekordowy kwartał, dostarczając ponad 422 000 pojazdów w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku. Z kolei BYD nadal dominuje na chińskim rynku, dostarczając ponad 264 000 w pełni elektrycznych pojazdów w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 85% w porównaniu z ubiegłym rokiem. To powoduje, że akcjonariusze zwracają uwagę na potrzebę szybszego rozwoju strategii EV w celu utrzymania konkurencyjności na rynku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Aktywiści wtargnęli na zgromadzenie Volkswagena. Był klej, rzucanie ciastem i oskarżenia...

 0