Akumulatory półprzewodnikowe zmierzają do rowerów elektrycznych. Ładowanie w kilka minut...

Akumulatory półprzewodnikowe zmierzają do rowerów elektrycznych. Ładowanie w kilka minut...

Baterie półprzewodnikowe, które do tej pory były głównie związane z samochodami elektrycznymi, zyskują na popularności także w innych pojazdach z napędem elektrycznym. Firma Stromer ogłosiła swoje plany dotyczące wykorzystania tych zaawansowanych akumulatorów w rowerach elektrycznych, a co więcej, obiecuje niezwykle szybkie ładowanie - zaledwie 12 minut.

Baterie półprzewodnikowe to przede wszystkim większe bezpieczeństwo.

Rozwój baterii półprzewodnikowych ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerów elektrycznych, które w ostatnim czasie stały się przedmiotem zaniepokojenia ze względu na pożary baterii litowych. Chociaż w samochodach elektrycznych, dzięki odpowiednim standardom bezpieczeństwa, przypadki nie zdarzają się aż tak często, rowery elektryczne zdają się być bardziej narażone na takie incydenty. W tym roku tylko w Nowym Jorku odnotowano ponad 100 pożarów e-rowerów, które spowodowały tragiczną śmierć 13 osób.

Baterie półprzewodnikowe jeszcze nie trafiły do samochodów, a już planowane jest wykorzystanie ich w rowerach elektrycznych.

Stromer pragnie zakończyć ten problem, dlatego postanowił opracować baterie litowe z wykorzystaniem stałego elektrolitu, czyli baterie półprzewodnikowe. Są to zaawansowane akumulatory, które zapewniają szybsze ładowanie i mają potencjał poprawy bezpieczeństwa użytkowania pojazdów elektrycznych.

Na targach Eurobike firma Stromer zaprezentowała działający prototyp baterii półprzewodnikowej do rowerów elektrycznych, które mają potencjał znacznie zwiększyć bezpieczeństwo w porównaniu z tradycyjnymi bateriami z elektrolitem płynnym.  Choć prototyp jest już funkcjonujący, producent prognozuje, że dostępne rowery elektryczne z tą nową technologią pojawią się dopiero za kilka lat. Głównym problemem do rozwiązania, jest umożliwienie ładowania baterii w ekstremalnie niskich temperaturach, takich jak -20°C lub nawet -30°C. Baterie półprzewodnikowe mają także więcej rozwiązań zabezpieczających i wspierają szybsze ładowanie. Obecnie najszybsze ładowanie osiąga 3C, co oznacza pełne naładowanie baterii w około 20 minut. Firma Stromer ma ambicję zwiększyć tę wartość do 5C, co pozwoliłoby na pełne naładowanie akumulatora w zaledwie 12 minut.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Akumulatory półprzewodnikowe zmierzają do rowerów elektrycznych. Ładowanie w kilka minut...

 0