Alexa chciała uśmiercić 10-latkę. Kazała jej włożyć monetę do kontaktu (aktualizacja)

Alexa chciała uśmiercić 10-latkę. Kazała jej włożyć monetę do kontaktu (aktualizacja)

Alexa, czyli znany asystent głosowy Amazonu, powiedziała 10-latce żeby dotknęła odsłoniętych żył wtyczki do kontaktu za pomocą monety 1 cent, kiedy ta zapytała się o "challenge". Kreuje się HAL 9000, czy to po prostu błąd Matrixa?

W USA wtyczki do kontaktu nie są zazwyczaj chronione, tak jak na przykład w Polsce. Tam, nawet po niepełnym wyciągnięciu wtyczki z kontaktu, urządzenie nadal jest podłączone do prądu, a styki odsłonięte, dlatego wymyślony, a właściwie podany dalej challenge jest tak niebezpieczny. Według BBC 10-latka zapytała Alexę o nowe wyzwanie, co według matki dziecka - Kristin Livdahl, jest typową zabawą w rodzinie. Nigdy oczywiście nie przystępowali do niebezpiecznych aktywności, dlatego tym bardziej szokuje odpowiedź Alexy, która brzmiała tak: "Włóż ładowarkę do kontaktu, do połowy, a następnie dotknij odsłoniętych dwóch żył monetą jeden cent".

Znany asystent głosowy Alexa, powiedział 10-latce, by ta włożyła monetę w odsłonięte żyły wtyczki do kontaktu. Amazon natychmiast zareagował.

Alexa

Asystent głosowy wytłumaczył, że znalazł wyzwanie w sieci. To faktycznie pojawiło się rok temu w serwisie TikTok, dlatego obyło się bez dodatkowych analiz. Amazon zdążył już usunąć, jak to ujęli - usterkę, dlatego szanse na ponowne pojawienie się takich odpowiedzi są niskie. Tym razem na szczęście nikomu nic się nie stało. Według źródła, opisywana tu 10-latka jest na tyle mądra, że po prostu tego nie zrobiła. Co by się jednak stało, gdyby ktoś to wykonał wyzwanie? Oczywiście nic dobrego.

Na myśl przychodzi mi HAL 9000 z Odysei Kosmicznej Kubricka. Do tego jeszcze technologia nie doszła, ale miejmy nadzieję, że przyszłe SI będą wolne od tego typu rzeczy. Incydent z jednym centem i wtyczką do kontaktu skończył się dobrze, ale całość daje do myślenia. A Wy używacie asystentów głosowych? A może wykonujecie wyzwania z TikToka?

Aktualizacja 30.12.2021

Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko Amazon w sprawie opisywanego tu incydentu, które brzmi następująco: "Zaufanie klientów jest w centrum wszystkiego, co robimy, a Alexa została zaprojektowana tak, aby dostarczać klientom dokładnych, istotnych i pomocnych informacji. Gdy tylko dowiedzieliśmy się o błędzie, szybko go naprawiliśmy i będziemy nadal rozwijać nasze systemy, aby pomóc w zapobieganiu podobnym odpowiedziom w przyszłości." - rzecznik prasowy Amazon.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Alexa chciała uśmiercić 10-latkę. Kazała jej włożyć monetę do kontaktu (aktualizacja)

 0