Streaming gier to coraz częściej podejmowany przez różne grupy temat, zaś wielu liczących się wydawców oraz producentów widzi w tym przyszłość branży wirtualnej rozrywki. Według najnowszych informacji Amazon planuje wprowadzić właśnie tego rodzaju usługę do swojej oferty. Opcja, o której mowa umożliwiałaby odpalenie gier bez kupowania ich na stałe w formie fizycznej lub cyfrowej. Źródła potwierdzają, że popularna firma zatrudniła pracowników w Seattle i Kalifornii w celu opracowania konkretnych rozwiązań technologii chmurowy związanej właśnie z grami. Uruchomienie tego rodzaju streamingu nie stanowi większego zaskoczenia, ponieważ Amazon posiada już doświadczenie w cloud, a ponadto jako jeden z nielicznych może sprawić, że strumieniowanie gier w chmurze stanie się jak najbardziej realną rzeczywistością.
Amazon zamierza uruchomić usługę grania w chmurze już w 2020 roku.
Potencjalny termin startu usługi nie jest tak odległy, jak może się wydawać i przypadałby na 2020 rok. Kolejną firmą prężnie działającą w rozwoju wspomnianego rozwiązania jest Microsoft. Gigant z Redmond zapowiedział powstanie xCloud podczas targów E3 w 2017 roku, które w założeniu pozwala na strumieniowe przesyłanie gier do konsoli Xbox One, a także innych urządzeń np. komputerów czy smartfonów. W przypadku Amazona nie są to pierwsze doniesienia, gdyż od dawna mówi się, że przedsiębiorstwo eksperymentuje z graniem w chmurze. Warto podkreślić, że z identyczną inicjatywą startuje również Google. Ideą tego projektu jest uruchomienie produkcji poprzez przeglądarkę Chrome i oczywiście nie liczyłoby się, jaki konkretnie sprzęt posiadamy.
Czy pomysł na gry w chmurze ma jakikolwiek sens ciężko obecnie ocenić. Z pewnością technologiczni giganci podążą w tym kierunku starając się jednocześnie przekonać do tego pomysłu społeczność, co niekoniecznie będzie łatwą sztuką. Jeśli chodzi o kwestię posiadania komputera o odpowiednich parametrach temat mamy z głowy to dużą rolę odgrywa tutaj prędkość internetu. Niestety w licznych miejscach na świecie, wliczając w to Polskę ów aspekt nadal stanowi nie lada problem, ponieważ ludzie muszą korzystać z dostępu do sieci bezprzewodowej, której zasięg zależny jest od wielu czynników. Ponadto nawet na dobrym internecie w trakcie rozgrywki mogą wystąpić lagi uniemożliwiające prawidłowy odbiór gry. Reasumując wiele elementów należy jeszcze dopracować tak, aby wszystko miało sens.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Amazon może wystartować z usługą grania w chmurze