Amazon zaczyna oznaczać często zwracane produkty

Amazon zaczyna oznaczać często zwracane produkty

Amazon zaczął wyświetlać ostrzeżenie o często zwracanych przedmiotach, ponieważ firma zaciska pasa w odpowiedzi na trudną sytuację gospodarczą. Zwroty zakupionych produktów w całej branży gwałtownie wzrosły podczas pandemii i chociaż w ostatnim czasie spadły, nadal są znacznie powyżej liczb sprzed pandemii.

Nowe oznaczenie to: „Często zwracany przedmiot: sprawdź szczegóły produktu i recenzje klientów, aby dowiedzieć się więcej o tym produkcie”. Wygląda jednak na to, że ostrzeżenie nie jest jeszcze widoczne dla wszystkich (moje konto Amazon nie pokazuje go podczas przeglądania wspomnianych produktów). Może to sugerować, że Amazon wdraża system stopniowo lub jest to na razie jedynie ograniczony zasięgiem test. Ponadto wszystkie oznaczone produkty wydają się pochodzić od zewnętrznych podmiotów obsługiwanych przez Amazon.

Amazon zaczął wyświetlać ostrzeżenie o często zwracanych przedmiotach.

Amazon zaczyna oznaczać często zwracane produkty

Zwroty i wymiany produktów to ułatwienie dla klientów, z którego korzystają firmy, aby zachęcić nas do zakupów, ale polityka darmowych zwrotów może być kosztowna. Koszty związane ze zwrotami obejmują wysyłkę, sprawdzanie zwróconych towarów i inne wydatki. Firma prawdopodobnie ma nadzieję, że etykieta skłoni sprzedawców do zmiany ich ofert lub produktów, ponieważ wyraźny alert może zniechęcić wiele osób do zakupu takiego produktu. Oczywiście sprzedawcy detaliczni uwzględniają zwroty w swoich cenach, ale przy stawkach transportu znacznie wyższych niż kilka lat temu, firmy starają się ciąć wydatki (Amazon ogłosił w tym roku zwolnienia 27 000 pracowników), taka polityka ma sens.

Niektórzy sprzedawcy twierdzą, że ich klienci chętniej zwracają produkty na Amazonie niż w przypadku zakupu w innych punktach sprzedaży, co przypisują łatwemu procesowi płatności Amazon i szybkiej wysyłce Prime. Gigant już przerzucił niektóre dodatkowe wydatki na konkretnych sprzedawców, ponieważ na początku tego roku podniósł opłaty dla podmiotów „Fulfilled by Amazon”.

„Obecnie wyświetlamy informacje o zwrotach na niektórych stronach ze szczegółowymi informacjami o produktach, aby pomóc naszym klientom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji o zakupie” – potwierdziła rzeczniczka Amazon Betsy Harden w rozmowie z The Information w tym tygodniu. To nie pierwszy raz, kiedy Amazon ujawnia dodatkowe dane na temat produktu: firma niedawno zaczęła wyświetlać oznaczenie pokazujące popularność danego produktu (na przykład „100 000+ kupionych w zeszłym miesiącu”).

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Amazon zaczyna oznaczać często zwracane produkty

 0