AMD zaprezentowało swoje nowe narzędzie FidelityFX SDK 2.0 oraz zapowiedziało udostępnienie FidelityFX Super Resolution 4.0.2 twórcom gier. Nowa wersja FidelityFX zawiera między innymi narzędzia oparte na uczeniu maszynowym (ML) i technologię FSR Redstone.
FidelityFX SDK 2.0 oferuje szereg udoskonaleń, które mają pomóc w integracji nowych technologii, jak FSR 4, oraz ulepszeń w generowaniu klatek w czasie rzeczywistym. Z kolei gry, które już wcześniej wspierały FSR 3.1 i nowsze wersje, będą mogły automatycznie aktualizować się do FSR 4 za sprawą sterowników AMD Software: Adrenalin Edition.
FidelityFX SDK 2.0: nowe technologie FSR 4, Neural Rendering i FSR Redstone dla deweloperów
Z kolei wersja FSR 3.1.5 dostępna w nowym SDK to niewielka aktualizacja, która wprowadza lepsze wsparcie dla kart graficznych z serii Radeon RX 7000 i starszych. Ponadto, AMD wprowadza wersję FSR 4.0.2 w ramach GPUOpen, która daje deweloperom dostęp do najnowszych metod skalowania i generowania klatek.

Przy tym wszystkim, przejście z FSR 3.1 na FSR 4 nie sprawi deweloperom większych trudności, ponieważ oba systemy bazują na tej samej API. Deweloperzy dostaną także prekompilowane biblioteki DLL oraz wtyczkę dla Unreal Engine, co ułatwi integrację tej technologii w grach.
FidelityFX SDK 2.0 z FSR 4.0.2 wymaga karty graficznej Radeon RX 9000 lub nowszej, natomiast dla wersji FSR 3.1.5 wystarczy GPU obsługujące Shader Model 6.2 i nowsze.

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD FidelityFX SDK 2.0. Przełom w technologii FSR 4. Może ulepszyć tysiące gier