AMD FidelityFX Super Resolution trafić ma na wszystkie platformy z GPU RDNA

AMD FidelityFX Super Resolution trafić ma na wszystkie platformy z GPU RDNA

AMD długo każe nam czekać na debiut swojej odpowiedzi na technologię DLSS od NVIDII, ale wygląda na to, że powoli zbliżamy się do premiery nowej techniki opartej o sztuczną inteligencję, której zadaniem jest poprawa wydajności. Co prawda w trakcie wczorajszej konferencji zapowiadającej kartę graficzną Radeon RX 6700 XT Czerwoni nie wspomnieli nic na temat FidelityFX Super Resolution bazującym na Microsoft DirectML i zamiast tego producent koncentrował się na Radeon Boost, które również poprawia wydajność, ale kosztem niższej rozdzielczości. FidelityFX SS z kolei pozwolić ma zachować znacznie więcej szczegółów z oryginalnego obrazu, wykorzystując do tego celu algorytm upscalingu oparty o zaawansowane maszynowe uczenie.  

Popularny youtuber podaje, że AMD wypuści tę technologię, gdy będzie ona gotowa na wszystkie platformy z architekturą RDNA...

Nie da się ukryć, że Deep Learning Super Resolution od NVIDII w obecnej formie stanowi istotny argument przemawiający za kartami graficznymi GeForce (przynajmniej modelami Ampere i Turing), choć początki tej technologii nie były zbyt obiecujące i dopiero wersja 2.0 przyniosła oczekiwaną jakość. Poza tym Zielonej zadbali o to, by coraz więcej gier wspierało tę technikę, która jest szczególnie przydatna w grach obsługujących ray tracing, które uruchamiamy w wyższych rozdzielczościach (patrz np. Cyberpunk 2077, który bardzo słabo sobie radzi ze śledzeniem promieni bez DLSS). 

Chociaż AMD nie potwierdziło jeszcze, kiedy FXSS zostanie udostępnione graczom, to wydaje się, że Linusowi Sebastianowi (Linus Tech Tips) udało się uzyskać więcej informacji na ten temat. Popularny youtuber podaje, że AMD wypuści tę technologię, gdy będzie ona gotowa na wszystkie platformy z architekturą RDNA. AMD chce, aby FXSS  było wieloplatformowe w każdym znaczeniu tego słowa, twierdzi Linus. Oznacza to, że zostanie udostępniony jednocześnie dla kart graficznych Radeon RX i konsol Xbox Series X i S oraz PlayStation 5. Nie wiemy, czy ta informacja została przekazana wyłącznie LTT, czy była częścią odprawy przed imprezą. Najwyraźniej więc AMD nie chce się spieszyć i zamierza dopracować tę technikę przed premierą, by uniknąć sytuacji, z jaką mieliśmy do czynienia w przypadku pierwszej generacji DLSS. 

Jak wynika z dotychczasowych przecieków, implementacja AMD jest podobno oparta na DirectML API, które stanowi część biblioteki Windows Machine Learning Library. Ta może być używana nie tylko do Super Resolution i nie powinno być problemu z przeniesieniem jej na Xboxa, który bazuje na zmodyfikowanym Windowsie. Nie jest jednak jasne, w jaki sposób FXSS zostałby zaimplementowany na PlayStation 5. Na szczęście dla AMD obie konsole korzystają z procesorów graficznych opartych na RDNA. Fakt, że technika trafi również na konsole to również dobra wiadomość dla graczy PC, gdyż oznaczać może, że będzie lepiej dopracowana i szerzej wspierana przez deweloperów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD FidelityFX Super Resolution trafić ma na wszystkie platformy z GPU RDNA

 0