AMD Fluid Motion Frames już dostępne na kartach Radeon RX 6000

AMD Fluid Motion Frames już dostępne na kartach Radeon RX 6000

W zeszłym tygodniu AMD udostępniło specjalny sterownik AMD Software: Adrenalin Edition Preview Driver dla posiadaczy kart graficznych RDNA 3, który wprowadzał choćby nową technologię AMD Fluid Motion Frames (FMF) w 20 grach zoptymalizowanych pod kątem DirectX 11 i 12. Lista wspieranych tytułów obejmowała choćby: Star Wars Jedi: Survivor, Resident Evil 4, Starfield i The Last of Us Part 1.

Jest to implementacja na poziomie sterownika odpowiedzi AMD na technologię NVIDIA DLSS 3 Frame Generation, umożliwiającą właścicielom kart Radeon włączenie technologii generowania klatek w grach, które nie obsługują jej natywnie. W weekend AMD zaktualizowało sterownik Adrenalin Edition Preview Driver, aby dodać obsługę grafik Radeon RX z serii 6000, co znacząco rozszerza liczbę potencjalnych użytkowników, którzy mogą sprawdzić tę technologię.

W weekend AMD zaktualizowało sterownik Adrenalin Edition Preview Driver, aby dodać obsługę grafik Radeon RX z serii 6000.

Podobnie jak w przypadku oryginalnej wersji preview, AMD określa to jako „wczesny pierwszy rzut oka”, z pewnymi zastrzeżeniami. Fluid Motion Frames jest automatycznie wyłączane podczas szybkiego ruchu i jako takie „może nie zapewniać optymalnych wrażeń w szybkich, tytułach opartych na rywalizacji” (czytaj shooterach). Mimo wszystko to wciąż niezwykle ciekawa technologia, szczególnie, że typowo software'owa. 

AMD Fluid Motion Frames działa podobnie do Frame Generation w DLSS 3 od NVIDII, w tym sensie, że nowa klatka jest generowana i wstawiana pomiędzy dwiema klatkami renderowanymi natywnie (lub wspomaganymi FSR). Rezultatem jest wzrost wydajności, czasem nawet z 60 kl./s do 120 kl./s. Dlatego istotna jest stabilna wydajność bazowa i AMD zaleca co najmniej 55 kl./s dla wyświetlaczy 1080p i 70 kl./s dla wyświetlaczy 1440p i o wyższych rozdzielczościach.

Ponieważ jednak generowanie klatek opiera się na tworzeniu nowej klatki poza tradycyjnym renderowaniem i wydajnością, wpływa to na większe opóźnienia. Wynika to z postrzeganej wydajności, którą widzimy, w porównaniu z rzeczywistą wydajnością, którą otrzymujemy. Rozwiązaniem AMD, podobnie jak w przypadku NVIDII, jest połączenie technologii generowania klatek z narzędziami do redukcji opóźnień AMD Radeon Anti-Lag i nowszym, dostępnym tylko dla grafik RDNA 3 Anti-Lag+.

Wczesne opinie na temat implementacji Fluid Motion Frames na poziomie sterowników są w większości pozytywne, a wiele z nich twierdziło, że ogólna jakość obrazu jest porównywalna z DLSS 3 Frame Generation od Zielonych. Jednak w połączeniu z FSR technologia pozostaje nieco w tyle za sprawą lepszego upscalowania DLSS Super Resolution od NVIDII. Występują także problemy z VSYNC, pacingiem klatek i drganiami. AMD podkreśla jednak, że to wersja preview i ​​„obecnie pracuje nad poprawą ogólnej płynności i jakości obrazu”.

Na razie dostępne są dwa tytuły ze zintegrowaną obsługą Fluid Motion Frames, czyli Forspoken i Immortals of Aveum. W tych grach właściciele kart NVIDIA GeForce RTX, Intel Arc i AMD Radeon mogą włączyć technologię zwiększającą wydajność w ramach FSR 3.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Fluid Motion Frames już dostępne na kartach Radeon RX 6000

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł