AMD Fluid Motion Frames z oficjalną datą premiery. NVIDIA ma duży problem

AMD  Fluid Motion Frames z oficjalną datą premiery. NVIDIA ma duży problem

AMD wprowadzi na rynek technologię Fluid Motion Frames jeszcze w tym miesiącu, a firma spodziewa się konkurencyjnego rozwiązania od NVIDII.

AMD w końcu podało datę premiery swojej technologii generowania klatek, która stanowić może alternatywę dla Frame Generation od NVIDII. Jest to technologia zwiększania liczby klatek na sekundę do wszystkich gier DirectX 11 i 12 za pomocą jednego kliknięcia przycisku na poziomie sterownika. 

AMD w końcu podało datę premiery swojej technologii generowania klatek, która stanowić może alternatywę dla Frame Generation od NVIDII.

Ta funkcja nie wymaga integracji z konkretną grą, wprowadzając przy okazji Anti-Lag+, czyli technikę redukującą opóźnienia systemu. AMD Fluid Motion Frames (AFMF) różni się od FSR 3, które jest bardziej spersonalizowaną technologią. 

Fluid Motion Frames oficjalnie zadebiutuje 24 stycznia, czyli tego samego dnia co debiut Radeona RX 7600 XT z 16 GB pamięci. Technologia ta będzie częścią funkcji HYPR-RX i powinna być również dostępna jako osobna opcja w sterownikach.

AMD Fluid Motion

Sterowniki są tutaj słowem kluczowym, ponieważ technologia AFMF (AMD Fluid Motion Frames) nie wymaga wsparcia twórców gier i nie wymaga żadnych implementacji. Naturalnie oznacza to, że ta funkcja generowania klatek będzie działać tylko z kartami graficznymi Radeon.

AMD już od dłuższego czasu dostarczało swoje sterowniki preview obsługujące AFMF, a najnowsza aktualizacja umożliwia generowanie klatek dla zintegrowanej serii kart graficznych Radeon 700M RDNA 3. Wcześniej AMD dodało obsługę serii Radeon RX 6000, ale nie ma jeszcze wsparcia dla serii Radeon 600M (iGPU oparte na RDNA2).

Wraz z Radeon Super Resolution (RSR) gracze będą mogli włączyć zarówno skalowanie, jak i generowanie klatek jako opcję w sterownikach. Powinno to działać we wszystkich grach DirectX11 i DirectX12. Co ciekawe, AMD wie, że ich rozwiązanie ma wyraźną przewagę nad NVIDIĄ, działa we „wszystkich” grach, a do DLSS3 z generowaniem klatek potrzebna jest implementacja ze strony deweloperów. Co więcej, generowanie klatek NVIDII działa tylko na kartach graficznych RTX 40.

„Myślę, że zaczniemy widzieć, że DLSS jest dostępny tylko w niektórych rozwiązaniach, więc albo NVIDIA będzie musiała skorzystać z naszego rozwiązania, ponieważ udostępniliśmy je na zasadzie open source, albo prawdopodobnie będą chcieli zrobić coś podobnego” - powiedział  Aaron Steinman, Senior Manager, Radeon Product w AMD

NVIDIA faktycznie posiada technologię skalowania zwaną NIS (NVIDIA Image Scaling), która jest prostym narzędziem do skalowania przestrzennego bez żadnej technologii AI. Po debiucie AFMF NVIDIA będzie zmuszona wykonać jakiś ruch, jeśli nie będzie chciała zostać z tyłu.  

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Fluid Motion Frames z oficjalną datą premiery. NVIDIA ma duży problem

 0