Frank Azor, główny architekt ds. rozwiązań i marketingu w firmie AMD, ujawnił, że czerwony zespół oficjalnie wypuści FSR 3.0 jeszcze dziś, 29 września.
Forspoken i Immortals of Aveum od dziś z FSR 3.0
Pierwszymi dwiema grami, które będą wspierać FSR 3.0, są Forspoken i Immortals of Aveum. Później AMD planuje dodać FSR 3.0 w grach takich jak Cyberpunk 2077, Frostpunk 2, Warhammer 40K: Space Marine 2 i Avatar: Frontiers of Pandora, a w planach są też Like a Dragon: Infinite Wealth, Black Myth: Wukong i Crimson Desert.
Czerwony zespół oficjalnie wypuści FSR 3.0 jeszcze dziś, 29 września.
We are working with our partners to bring you the first 2 FSR3 enabled games tomorrow. More titles will begin ramping-up thereafter, as we saw with prior versions of FSR, which are now supported in over 300 announced games @amdradeon @AMDGaming
— Frank Azor (@AzorFrank) September 28, 2023
Odpowiedź AMD na DLSS 3 z Frame Generation
FSR 3.0 będzie odpowiedzią AMD na DLSS 3 z Frame Generation od NVIDII. Technologia Czerwonych wprowadza interpolację klatek, którą producent Radeonów nazywa Fluid Motion Frames. Jednak w przeciwieństwie do generacji ramek w DLSS 3, FSR 3.0 będzie obsługiwać większość głównych kart graficznych od wszystkich producentów. Oznacza to w zasadzie, że będą mogli z niego skorzystać posiadacze serii GeForce RTX 20 i GeForce RTX 30, którzy zostali pominięci przez NVIDIĘ w przypadku DLSS 3.
Inżynierowie firmy AMD są przekonani, że w przypadku udanej implementacji możliwe będzie osiągnięcie ponad dwukrotnego zwiększenia liczby klatek na sekundę przy zachowaniu stosunku jeden do jednego pikseli próbkowanych i interpolowanych. Wdrożenie tego rozwiązania zapewni również brak pętli sprzężenia zwrotnego w procesie generowania, więc wszelkie artefakty lub inne błędy pojawią się tylko raz i nie będą uwzględniane w kolejnych klatkach.
Czekamy na porównanie
Jesteśmy ciekawi poprawy wydajności i opóźnień wejściowych, które FSR 3.0 zapewni w dwóch pierwszych grach i postaramy się przeprowadzić stosowne testy. A ponieważ Immortals of Aveum obsługuje już DLSS 3, można będzie pokusić się o bezpośrednie porównanie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD FSR 3.0 - technologia debiutuje już dziś w pierwszych grach