AMD FSR 3 Frame Generation działa nawet z kartami GeForce GTX 10, ale...

AMD FSR 3 Frame Generation działa nawet z kartami GeForce GTX 10, ale...

AMD FSR 3 zadebiutowało pod koniec zeszłego tygodnia i pierwsze testy pokazują, że jest to duży skok w porównaniu z drugą generacją tej technologii, choć Czerwoni jeszcze nie prześcignęli NVIDII z DLSS 3.5. Główną zaletą rozwiązania AMD jest jednak szeroka kompatybilność, także z GPU innych producentów, jak się okazuje nawet kartami z serii GeForce GTX 10. 

FSR 3 daje radę

W testach AMD FSR 3 w Forspoken i Immortals of Aveum widać znaczny wzrost wydajności dzięki FSR 3 i jego funkcji generowania klatek. W niektórych przypadkach FSR 3 oferował wyższą liczbę klatek na sekundę niż DLSS 3 z Frame Generation, przy bardzo podobnej jakości obrazu na każdym presecie, mimo że do uruchomienia tej technologii nie jest wymagany żaden sprzęt AI i specjalne rdzenie. Co więcej, nawet konsole w pełni wykorzystają możliwości FSR 3 wraz z nadchodzącym wsparciem.

Główną zaletą rozwiązania AMD jest jednak szeroka kompatybilność, także z GPU innych producentów, jak się okazuje nawet kartami z serii GeForce GTX 10. 

FSR 3 na kartach GeForce GTX 10

Co warto podkreślić, AMD FSR 3 obsługuje także znacznie starsze GPU, takie jak seria NVIDIA GeForce GTX 10. Obsługa ogranicza się w tym przypadku tylko do upscalowania, ale Daniel Owens przetestował starsze karty GeForce GTX 1060 i GeForce GTX 1070 i zobaczył, co się stanie, gdy włączona zostanie generacja klatek w FSR 3. Podczas testów zauważył, że aktywacja tej techniki rzeczywiście przynosi wzrost klatek na sekundę. Używając natywnego trybu AA na karcie graficznej GeForce GTX 1060, uzyskał średnio około 20-22 FPS przy opóźnieniu ~200 ms, ale przy włączonej funkcji generowania klatek liczba kl./s wzrosła do 32-34, co oznacza poprawę o ponad 50%. To różnica, która może sprawić, że wiele tytułów stanie się grywalnych na starszych grafikach. 

Opóźnienia psują zabawę

Choć technicznie nie jest to obsługiwane, wygląda na to, że seria NVIDIA GeForce GTX 10 i starszy sprzęt mogą zyskać na AMD FSR 3 Frame Generation, ale niestety mamy też złą wiadomość. Po włączeniu generowania klatek opóźnienie było prawie takie samo, około 200 ms, co powodowało, że wrażenia nie były najlepsze, bo rozgrywka była niestabilna i wbrew temu, co pokazywał klatkaż, nie zdawała się płynna. Tymczasem przejście na tryb jakości (Quality) FSR 3 skutkowało podobnym FPS, ale z opóźnieniami poniżej 100 ms, co było w miarę grywalne.Tryb FSR 3 Quality nieco obniża jakość obrazu w porównaniu z trybem FSR 3 Native AA, ale przynajmniej zapewniał lepsze wrażenia z gry. 

Podobne obserwacje odnotowano w przypadku karty NVIDIA GeForce GTX 1070, która także otrzymała poprawę liczby klatek na sekundę przy włączonej obsłudze FSR 3 Frame Gen. Należy również zauważyć, że NVIDIA Reflex współpracuje z FSR 3, ale nie z Frame Gen. Technologię Reflex można wykorzystać do dalszego zmniejszenia opóźnień w celu zapewnienia płynniejszej rozgrywki. W przypadku procesorów graficznych AMD Radeon RX 7000 funkcja Anti-Lag+ jest obsługiwana po włączeniu generowania klatek, podczas gdy starszy sprzęt obsługuje Anti-Lag tylko poprzez HYPR-RX.

Wygląda więc na to, że decyzja AMD o braku oficjalnej obsługi FSR 3 Frame-Gen na starszym sprzęcie ma sens, ponieważ wyższa liczba klatek na sekundę to nie wszystko.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD FSR 3 Frame Generation działa nawet z kartami GeForce GTX 10, ale...

 0